Friday, December 11, 2015

en smålandsvistelse, tygkasse-urspårning och level 27

Hajhajhaj! JAG LEVER. JAG EXISTERAR. På något plan. Trots att jag stundtals tvivlat under de senaste veckornas studier. Det är ett makalöst och åh så fantastiskt under att jag klarat alla tentor och uppgifter hittills!! Nu måste jag bara få gå lite bananas med hur jag skriver här, känner jag. Det akademiska språket har gjort mig ack så trött på sistone. Gråter lite inombords när jag tänker på nästa uppgift jag måste skriva, även om den inte ska lämnas in förrän i januari.
Nu tänkte jag bara lägga lite bilder här, lite sådant jag samlat på mig de senaste veckorna; iaf från tre tillfällen. Vi börjar med ett gäng från en hemvändning!


ze sister and ze dawg ♡


Mami hade hittat mina vantar som jag köpte på Bringetofta marknad (läs på småländska) 2011 och som jag inte sett sen jag flyttade hem från Skottland! Blev lite gråtmild, de var ju mina favisar!



Huset var sig likt, för övrigt.



Hälsade på ute hos Jossan och Mathias i deras ganska nyligen köpta hus?! Ja, det känns knäppt att jag har vänner som köpt hus.
Jössena mig.



Vi åkte även och hälsade på valpen som de skulle få hem en vecka senare! FLUFFIS-MAYA



Hann också med lite kvalitetstid med famo. Fick nämligen en idé i somras om att jag ville spela in när hon berättade lite historier från förr, att använda i ett framtida konstprojekt.



Bättre sent än aldrig liksom. På bilden är det farmor och hennes syster, förresten. I min moleskine ska jag fylla på med lite fina ord och uttryck som hon använder tänkte jag! "Illmarig" måste ändå vara en favorit just nu.



Såhär häftiga & tjusiga grandpäron kan en ha!



Nu spolar vi framåt några dagar lite käckt sådär till en inte alls så vanlig onsdag när Eli fyllde år och det firades på Kellys (♡vegopizza♡)! GRATTIS SÖTNÖT



Spolar vi fram två dagar till (tror jag?! ursäkta mitt undermåliga minne) så stack jag på tygkasse-workshop med Lovisa, Alfred, Corny, Thea och Malin (ni vet, bildlärarstudenter som jag redan praisat lite pga bäst) på a-venue, som HDK hade anordnat.



*creativity intensifies* Vi fick alltså varsin tygkasse att pimpa lite så som vi ville!



Alla gjorda så himla fina och jag önskar att jag tagit bilder på dem, men kan väl inte dokumentera allt, I guess. Folk irriterar sig nog tillräckligt på mig i sådana situationer, ändå :)) Med allt fotande menar jag. Corny gjorde en med oss alla i guldiga ögonbryn och läppar, helt fantastiskt vart'en. Malin gjorde iaf en med SPÖKSNOR?! som ni kan se. Sen fick vi skåningarna (Alfred och Thea) att säga det. Tror Thea vann med bästa övertygelse, om jag inte minns fel. Det är alltså en referens till Greveholm för de som nu tänker "you lost me now".



Jag själv gav på mig ett jäkla evighetsprojekt i form av "saker jag tycker om" kinda, typ, ish. Ja, det spårade ur lite, särskilt där nånstans när Malin fick mig att skriva "Vyggan 4-ever" (väl omnämnd dude inom pedagogiken).



Resultatet blev lite såhär!



På lördagen hade Guddi och Stina kommit hit hemifrån för att fira att jag fyllde år den helgen! Hela 27 år, vilket jag tycker klingar rätt bra ändå. Sjuor är ju ganska fint tycker jag, magic number and all. Vi stack ett gäng och åt på Barley's food factory.



Posing with de fina ballongerna jag fick av Dejana ♡



Maten sen dååå. Seitan black bean burger, sötpotatispommes, veganmayo, friterad blomkål och vegansk milkshake. Rekommenderar helt klart alla veganer/vegetarianer att gå hit!! I bild kan ni även skåda lite fina presenter jag fick!



På självaste dagen vaknade jag av att Kenny la denna Totoro i min famn?! Hur fint?? Sedan låg jag och lyssnade på Guddi och Stina som gått upp för att baka scones ♡♡ mysig frulle med fina paket och tomtebloss blev det sen!



Lite senare kom också Amy och Davor och vi hade födelsedagsfika med vegansk snickerskaka. mmmmmyes. dreglar.







HIMLA BRA B-DAY

Vad händer just nu då? Jo, jag har tänkt försöka få till en riktigt produktiv dag eftersom jag är ledig och ska vara med på Metamorfos feministiska julmarknad på söndag!! Kom förbi om ni är i krokarna! Ska försöka lägga upp någon bild på vad jag ska ha med mig, typ imorgon. c ya later

No comments:

Post a Comment