Thursday, November 12, 2015

halloween lite såhär i efterhand

Är fortfarande en bit nere i pluggträsket, men tänkte slänga in lite bilder från halloween här bara!

På fredagen var jag, Alfred och Malin hemma hos Cornelia i hennes fantastiska lägenhet. Ja, ni ser ju!! Mest artsy plejset jag vart på länge. De är för övrigt tre fellow bildlärarstudenter! Mycket bra sådana, fem av fem goblets of fire.
Hursom så lagade vi mat och sedan stack vi till Liseberg och mötte upp Amy & Davor.



Liseberg hade verkligen gått all in med ofantliga mängder pumpor. Vart tusan får de ens tag på alla?? Undrar verkligen vad de gjorde med alla sen också. Nåväl. Vi köade i timtal till skräckhusen (skojar inte), men vi lyckades ändå fördriva tiden rätt bra med spökhistorier och dylikt däremellan. Så på så vis var det ändå trevligt häng, och kul att hitta på något med halloween-tema för att bryta av från plugget!



Dagen därpå var det dags för min Dejanas halloween/inflyttningsfest och jag hade bestämt redan i somras att jag skulle gå som någon slags havsvarelse/siren/sjöjungfru. Jag hittade nämligen denna klänning på Beyond retros garage sale, som jag tänkte att jag kunde fixa till med lite pärlhalsband och garn (som skulle likna sjögräs då, om detta inte framgår). Sagt och gjort.



~❀~❀~❀~❀~

Det kom en massa fint folk från småländska höglandet också förstås!







mycket bra halloween-helg får jag säga ♡♡

det var allt för nu! I'll be back ✌

5 comments:

  1. Awesome photos! Love

    www.bstylevoyage.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. åh vilken fin lägenhet verkligen<333 och klänningen<333

    ReplyDelete
  3. Åhh så fin lägenhet! Vem vill inte bo där liksom?? Jättefin utklädnad du hade!

    ReplyDelete
  4. Men vänta VA! Pluggar du med Malin??? Det är den mest fubbiga och helt fantastiska kombo jag någonsin kunnat föreställa mig! Fy farao vad fint! Snälla hälsa henne och, gaah, skapa magiska grejer och en magisk framtida skolmiljö ihop! <3<3<3<3

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha JA! du är för fin du! Det först jag sa till henne var faktiskt "heej, visst är det du som gjort Månulvarna?? Jag brukade läsa din blogg!! heheehe *starstruck*". Ska hälsa henne! ♡

      Delete