Friday, September 4, 2015

update




Ja, nu har jag allt hamnat efter igen. Jag vet inte riktigt vart de senaste dagarna tog vägen. Sen i måndags har jag i princip bara varit hemma för att sova! Varvat ofantliga mängder ny info med föreläsningar i pedagogik, seminarium, köat för att få gu-kort... och förstås nollningen, eller mottagningen som de så fint kallar det numera. Har exempelvis hjälpt till att måla en demonisk Sauron-krambjörn på vår nollegrupp-flagga och lärt mig dansa som en riktig hob. Phew! Har dessutom träffat så många nya & roliga människor, alla möjliga olika sorters blivande lärare!
Nu har jag snart läst ut den första kurslitteraturen och imorgon har jag möte med min basgrupp för att diskutera Fucking Åmål inför seminariegruppmötet. På tisdag får vi vår första hemtenta //nervig.
Fattar inte riktigt att det kan hända så mycket på bara fyra dagar. Trots att jag är supertrött och att allt har varit fasligt omvälvande så har det ändå varit riktigt, riktigt roligt också. förstås. Mycket roligare och mer intressant än jag hade väntat mig måste jag säga. Händer sällan i annat fall än om diverse fantasy-böcker. hehe näärå. Om jag får anmärka på något är det isf att den första kurslitteraturen kunde varit lite mer aktuell. Boken är nästan tio år gammal och tar t.ex inte upp transpersoner mer än i någon mening, och då särskilt inte icke-binära. Men vi har iaf bra föreläsare som belyser detta.

Annars ville jag också bara säga att jag är ledsen att det inte blev något med Monthly makers denna gång!! Hade faktiskt med mig lite material när jag åkte till Nässjö i helgen, så att jag kunde göra det där, men hittade inte riktigt de rätta tygerna för det jag ville göra så fick skjuta upp det. Så någon gång framöver ska det väl bli av åtminstone.

Har iaf ett gäng analoga bilder på lager nu som kommer upp lite i taget framöver! Även sådant som dokumentationen av de sista sommardagarna på Brännö som jag nog lägger upp någon dag snart. Dvs så länge jag inte gräver ner mig helt, där nånstans runt min andra-tredje tenta för månaden... Wish me luck!

ps. Om ni undrar över vad jag gör på översta bilden så visar jag bara hur jag inte vet funktionen av solglasögon!

4 comments:

  1. Åh, fucking åmål som "läxa"? grymt ju! älskar den filmen ;) även om det kanske är liiite mer jobb än bara sitta och se och äta chips! vad pluggar du? blir nyfiken!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja, det var ett effektivt sätt att få oss att ta in det vi läst om, tror jag allt :)
      Bildlärare pluggar jag! Just nu är det pedagogiska kurser vi läser då.

      Delete
  2. "lärt mig dansa som en riktig hob" <3 Det låter som att du hamnat helt rätt! Lycka till kompis :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ja det hänns bra än så länge iaf ;)
      Tacktack detsamma :D

      Delete