Wednesday, August 26, 2015

skrifter




Jag vill skriva igen. Något annat än lösryckta meningar, där det mesta verkar alldeles för fånigt eller pretentiöst.
Men så fort jag tror att jag har hittat det igen känns plötsligt varenda punkt felplacerad, alla liknelser löjliga och överflödiga.
Mitt liv är banne mig inte några dammkorn i luften eller en bortregnad sommar. Det bara är.
Jag kan ändå inte låtsats att jag inte önskar att det fanns mer kraft i dem orden, hur det trots allt ryms så mycket mer i varenda liten bokstav än jag någonsin kan få ut på papper. Att förmedla detta. Där ligger kruxet.
Kanske får jag nöja mig med löjliga liknelser ändå.



5 comments:

  1. Du tar så vackra bilder att det ryser lite i mig.

    ReplyDelete
  2. förstår precis den där skrivlängtan. http://singmyspring.blogspot.com

    ReplyDelete
  3. Du tar vackra bilder men du skriver också så det känns och känns igen!!!

    ReplyDelete