Wednesday, August 5, 2015

Monthly makers - rymden




Denna månadens tema var alltså rymden, vilket åter igen gav mig lite prestationsångest. Finns ju så många möjligheter!! Jag ville egentligen göra två grejer, hade först och främst en idé om att brodera lite men hann inte få tag i exakt det jag ville i tid så fick skjuta på det.
Men sen kom min syster och visade mig en fin teknik som hon haft med på en av sina kreativa workshops för barn! 
Ta ett svart papper (tejpa fast det i bordet/underlägget med maskeringstejp) och fukta det med en svamp, det ska vara rätt blött så att färgen kan flyta ut, men inte alldeles för. Man får pröva sig fram! Sedan tar man akrylfärger och drar med en pensel över pappret. Dutta lite olika färger här o där. Vi använde oss av vitt, rosa, lila och lite blått (och blandade i lite vitt i färgerna). Det kan vara bra att veta när man ska sluta så att det inte går över styr... Till sist skvätter man vit färg för lite effekt a la stjärnor. Vips har vi en nebulosa i pappersformat! Spejsat. Hehe.

7 comments:

  1. Men vad vackert Hille! Och så häftig teknik! Den har jag inte provat men ska ögonaböj.

    ReplyDelete
  2. Wow så fint! Älskar det, måste prova den här tekniken!

    ReplyDelete
  3. Alltså, wow!! Så fint! Ser ju typ tredimensionellt ut?!!?

    ReplyDelete
  4. Så himla vackra! jag tror att jag blev lite kär, måste nog testa på det där själv tror jag :D

    ReplyDelete