Monday, May 11, 2015

mer analogt från skottland/england



Ni förstår inte hur mycket jag ständigt saknar denna drömmiga staden.



Min favoritbutik är ju Old town context. Ångrar så himla mycket att jag aldrig köpt en mugg med J.K Rowlings fejs på?!



Min kånken i ett Starbucks-fönster som har fin utsikt över Royal mile.



En solig dag vid Grassmarket.



...där denna butiken ligger och blåste ut såpbubblor över oss och där jag köpte ice mice.



Solnedgången med det drömmiga, gyllene skenet på fasaderna.



Och den oh-so-familiar skylten utanför The old town bookshop.



Ännu en bild på frukosten (som så i förra inlägget med analoga) vi åt på Piecebox i närheten av där Linn och John bor, polwarth.
Väldans värt! Jag tog french toast om det ej framgår. Skulle lagt till bär för det blev inte överdrivet spännande men fortfarande NAJS.



Linn inne på Armchair books som hade hur mycket fina antika böcker som helst!



Under en promenad på Royal mile knäppte jag denna bilden.



Och även denna vid världens ände.



En till på mig vid den där floden i England som jag icke minns namnet på.



Treehouse café igen, har så många foton härifrån. Blev verkligen helt salig av stället. Trädkoja!! som!! café&restaurang!!



Mer från Hogwarts - nej, jag menar förstås Alnwick.




Här vart det broomstick training!



Här är från Holy island i England, ön som man kan köra över till beroende på tidvattnet som jag berättat om innan.



Ett sista foto från Holy island.


Det blev lite mer text till de analoga denna gången, i hopp att ni har lite mer att kommentera om då!
Funderar på att lägga upp lite gamla bilder från London också då jag känner mig himla nostalgisk just nu, med alla bilder jag ser därifrån. Alla dessa människor jag känner/följer som åker dit. Blir snart knäpp av hur mycket jag saknar även den staden! Sedan är ju min syster och två av mina vänner på en resa i Asien vilket får mig att vilja göra ett Kina-inlägg igen; satt och kollade igenom en massa bilder därifrån häromdan. Oh well. Vi får se.


t: some more film photos from scotland/england! I miss it so much.

6 comments:

  1. Åh som vanligt fina analoga bilder, så vackra. Ska själv till London i början av Juni och bara ååh Harry Potter! Har du några tips förutom HarryPotter museum, king's cross? Kram.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh vad kul!
      Har du kollat i min londonguide? Där har jag skrivit om Hardy's original sweetshop och cecil court också!

      Delete
  2. Åh, har exakt samma känska för Rowlingmuggen!! Får bli nästa gång.

    ReplyDelete
  3. åh fy satan så fint!! förstår verkligen saknaden du känner, känner samma inför london. att en stad kan träffa en så rakt in i hjärtat. åh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Men eller hur?! Man vet inte riktigt vart man ska ta vägen ibland. Tur att det alltid finns där och inte försvinner, iaf.

      Delete