Friday, May 29, 2015

bara ett gäng våriga bilder. och mat. osv.

hejhejehej. TACK för alla fina kommentarer på mitt monthly makers-inlägg!! har inte hunnit svara på alla än men det kommer.
Här får ni ett lite hetsigt inlägg med bilder jag tagit de senaste veckorna, för att jag känner att jag måste ge er något att glutta på medan jag är i Småland, dit jag åker idag. Snart. När jag hets-diskat och skrivit mängder med post-its om hur man sköter alla växter i lägenheten (till Kenny som inte ska vara borta lika länge som jag), hehehe.
Ska på Stockaryds samlarmarknad på söndag som är en tradition sen jag var liten. Då var jag dock oftast inte lika glad i att följa med som jag är nu!

Iaf, här nedan är lite foton jag/kenny tog när vädret var fint, innan det bestämde sig för att få fnatt.
Om ni undrar över vad det är för pannkakor så är det efter mitt bästa recept som jag skrev för ett tag sen, minus blåbär. Alltså "bara" bananpannkakor. Skulle kunna äta varje dag!!
Något annat jag skulle kunna äta varje dag är dumplings. De som är på bilden är veg och köpta på Gain trading asian livs på östra hamngatan och är helt klart mina favoriter! Köpte även pak choi som jag håller upp på en bild; kinakål. Har saknat det som tusan, det fanns ju i många av maträtterna jag åt i Kina.
I den lilla skålen är det två Mochi ice cream som jag köpte på Saigon city. De är veganska och glutenfria och så himla goda! Man får dessutom ett gäng i olika smaker om man köper ett paket på Saigon city, till skillnad från "Bubbies" som jag sett på t.ex Coop som är svindyra.

Ja, det var väl det, så hörs vi kanske inte förrän om en vecka. Vilket iofs inte är så ovanligt i denna bloggen. ehe he..he.

2 comments: