Monday, March 2, 2015

om en fin t-shirt, ny kompis, krympplastmakeri & chiapudding



För ett tag sen beställde jag ÄNTLIGEN en tisha jag gluttat på i flera månader. Om man inte fick gå på Hogwarts vore väl ändå detta drömmen??
Den är från The Orphan's arms, förresten.



Amy och jag åkte till IKEA för jag skulle kolla in deras pappersavdelning inför marknaden jag ska vara med på, men jag hittade inget jag behövde. Istället kom jag hem med växter såklart. Här är en av de nya kompisarna!!
För övrigt kom vi till insikt om hur gamla vi är när konversationen på bussen dit gick lite såhär; "- Ska du ut i helgen? - Njaa asså jag känner inte för det", för att sedan raskt styra in samtalet på rotfrukter i ugnen, odla kryddor, hur man sköter tulpaner och drömmen om att ha en egen stuga ♡♡ oldies but goldies!



Som jag nämnde här ovan ska jag vara med på en marknad snart, närmare bestämt Metamorfos på internationella kvinnodagen! KOMSI om ni är i trakterna. Här är lite krympplast jag håller på med till det.



Jag gjorde en ny slags chiapudding till mig och Kenny igår. Jaa alltså, jag vet. Hemskt trendigt det där, men jag gillar't. Hursomhelst så var det på 3 msk chiafrön, 1 dl kokosmjölk, 1 dl vaniljsojamjölk, 1/2 msk agavesirap, 1 nypa vaniljpulver och sedan äpplen stekta i agavesirap och kanel med några valnötter på toppen!! Äpplena gjorde hela grejen för jag tyckte att bara puddingen för sig själv smakade lite mesigt, men det kan man säkert fixa om man slänger i lite mer av något.
Handduken på bilden är broderad av min famo ♡ med hennes initialer. Vera Rydén. Hur fint är inte det namnet förresten? Får jag en onge nångång så ligger Vera högt upp i toppen på listan över namn.



Avslutningsvis får ni en till bild på mig eftersom jag ser så sådär riktigt häx-aktig ut här. Maybe more of a modern witch, tho. Komplett med ringar under ögonen och allt. Får man säga att man gillar ringar under ögonen då en tycker att det tillför hela bilden av I'm a fab and kinda, maybe, a bit evil sorceress?? Haha, skojar bara. Klart man får!

t: some things I've been up to lately like finally buying this AWESOME AND FAB t-shirt from The Orphan's arms, a new plant-friend, some shrink plastic that I'm working on (there's a market coming up again!) and chia pudding that I made the other day. Lastly, another pic of the t-shirt again because of my fab-and-kinda-maybe-a-bit-evil-sorceress look, hehe.

9 comments:

  1. Åh, är så kär i tröjan. Funderar på den långärmade gråa versionen.
    Och du är så himla magiskt fin! xxx

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jag vill typ ha allt som finns med detta trycket?!
      och puss!

      Delete
  2. Åh så vacker tröja! Älskar hur du satt upp håret förresten, kan du visa hur du gör?
    Kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. åh, tack! heh ja alltså, jag gjorde mest bara lite, typ såhär; Först satte jag upp håret i två tofsar, sedan tuperade jag det lite längst upp intill hårsnodden, sedan virade jag håret några varv runt för att få till en "boll" och lämnade lite hår hängandes, sedan trädde jag en till hårsnodd över bollarna! Kan vara värt att nämnas att man inte alltid lyckas få till en snygg boll på första försöket, kan behövas lite övning :)

      Delete
  3. Haha, hatar att gå ut och träffa folk älskar rotfrukter i ugn! Ikväll tackar jag nej till fest för att sitta hemma och brodera LIKE A BOSS.

    Förresten! Har du/nån plan på att skaffa nån webshop för dina krympplastalster? Skulle verkligen kunna behöva nån Harry Pottrig eller Twin Peaksig brosch alltså.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehhe!
      åh! Jaaaa det är ju det som är tanken, har bara inte hittat modet/peppen/styrkan att skaffa eget företag (ska skatta det från marknaderna som hobbyverksamhet) men alltså det vore ju i grevens tid att jag gör det nu!

      Delete
    2. Åh, då är vi på precis samma plats! Har läst typ allt från Skatteverket men tar mig bara inte vidare. Vi får ingå en pakt!

      Delete