Wednesday, March 25, 2015

Monthly makers - lera

Denna månadens tema är alltså lera och även denna gång gjorde jag något som jag tänkt göra ett tag; eller snarare sedan evigheter tillbaka när jag såg en bild från vad jag tror kan ha varit Vikings, där någon hade pärlor i håret. Så, jag bestämde mig alltså för att göra några av silverfärgad fimo som jag hade kvar sen Halloween (till Alice-halsbandet)
och lite av mina stickers som jag brukar använda till smycken och att pimpa mitt fejs!

Rätt fint blev det, allt.

(btw Lisa, om du läser detta, var det typ sådana här pärlor du ville jag skulle göra??)





t: Another Monthly makers! March is "clay", so I made these pearls out of Fimo and some stickers :)

14 comments:

  1. Utrolig vakre hårperler! Kjempekul idé :D

    ReplyDelete
  2. Gosh, helt galet snygga! Jag är så låst på att ha pärlor till dreads eller till riktigt smala flätor, men går ju superbra att sätta dem sådär också. Tack för inspiration!

    ReplyDelete
  3. Så snyggt att ha de i håret! När jag såg första bilden tänkte jag att det säkert skulle bli ett halsband eller ett armband, men det här var något nytt! Jag gillar't!

    ReplyDelete
  4. Åh Hille, jag grinar! Så oändligt vackert! Jag har dragit på träpärlor på testarna ibland men det har inte alls blivit som jag velat. Inser nu att det enda rätta är att göra egna pärlor - SÅKLART! Alltså så himla häxigt fint <3

    ReplyDelete
  5. Alltså detta är så fint!! Känns väldigt vikingahår nu så det känns inte helt orimligt att du såg nåt liknande där!

    ReplyDelete
  6. Så genialiskt! Ett helt underbart att skapa något sånt här i lera. Verkligen hur bra som helst!

    ReplyDelete
  7. Alltså jösses vad vackra/vackert! Vill så ha! Åh vackertvackertvackert!

    ReplyDelete
  8. FAAAN VAD FINA!!!

    ReplyDelete
  9. SÅ fint! Önskar att jag hade lite längre hår så jag också kunde ha en fin sidofläta med pärlor i.

    ReplyDelete
  10. Åh vilken fin idé! Jättehäftiga!

    ReplyDelete
  11. Så himla fint! Älskar din hårfärg med :)

    ReplyDelete