Monday, February 23, 2015

monthly makers - återbruk

Jag hade väldigt svårt för att komma på något att göra den här månaden - hittade ingenting jag ville återbruka här hemma, inga idéer på lager och hade dessutom ett antal projekt och smålandsvistelse som tog upp min tid.

Så, det fick helt enkelt bli fixandet av en klänning som jag tänkt göra ett tag nu. Kanske inte "riktigt" återbruk, men... Nåväl.



Jag tog med mig den hem till farmor och hennes symaskin och jag kortade ner den med ca 2,5 decimeter eftersom den från början hade den där knäppa mellanlängden som inte riktigt funkar på mig med mina 164 cm.



Sedan fick den även band med broderade svarta blommor vid ärmsluten och på kragen.





Ja, som sagt. Inget särskilt spännande eller avancerat, men jag är nöjd med resultatet. Och det är väl det som räknas :)

t: Monthly makers february - I remade this dress!

11 comments:

  1. Fast alltså så megafint och bra ju!

    ReplyDelete
  2. Åh men Hille, det är ju suveränt! Svårare än så ska det inte vara - och det kan vara nog så mycket pill och tidsinvestering att lägga upp en klänningskjol! Jag personligen har en stickad kofta jag planerar att korta upp. Det är lite läbbigt pga klippa i stickning - tänker att det bara ska säga vips så är allt en enda garnhärva istället hu. Men jag ska göra't efter denna pepp! Fantastiskt plagg för övrigt!

    ReplyDelete
  3. Wow! Den är verkligen hur fin som helst! Du passar superbra i den!

    ReplyDelete
  4. Så snyggt och älskar de broderade detaljerna på ärmen och kragen!

    ReplyDelete
  5. Verkligen snyggt! Det bästa med återbruk, tycker jag, att ändra, fixa till något så att det passar en och lägga till en detalj så det blir personligt.

    ReplyDelete
  6. Blev verkligen jättefin! Alltså så begåvad är du!

    ReplyDelete
  7. Detta är ändå så himlans fint! Gillar det supermycket, du är så duktig.

    ReplyDelete
  8. love the logo ang the photos
    www.2activelab.com

    ReplyDelete
  9. ÄLSKAR det här alltså! Så himlans snyggt.

    ReplyDelete
  10. Blir så otroligt glad över era kommentarer! TACK!! <33

    ReplyDelete