Sunday, February 8, 2015

5 x 12 fakta om mig

Är ju himla sen med detta nu, men för ett tag sen var det många som la upp sånt här på bloggen. Det tar ju dock ca 1000 år för mig att fixa ett sånt här inlägg eftersom jag behöver mycket betänketid. Men här får ni!

5 saker jag brukar säga
- Va? (jag hör rätt dåligt och är dessutom väldigt disträ)
- Fuuudge.
- Hallå där!
- Så himla fint!
- Oj, jävlar!



5 saker jag brukar tänka
- Kanske skulle gå och köpa choklad?
- Jag borde verkligen ta itu med det där…
- Det är något jag har glömt.
- Det där borde jag måla!
- Vad tusan ska man äta idag?



5 saker jag brukar drömma om
- I perioder brukar jag drömma om vatten, i princip varje natt i flera månader kan det vara ibland. WADDUP?! Fontäner, badrum, hav, städer av vatten eller under vatten…
- Samma sak gäller med att jag flyttar till ett nytt hus med min familj och det visar sig att det spökar/finns något övernaturligt där. Också varje natt under en längre period, nytt hus varje natt. huga.
- Zombieapokalypsen äro kommen.
- Att jag glömmer bort saker som jag måste åtgärda under tidspress, typ i stil med glömmer passet hemma när jag ska resa någonstans.
- Att jag försöker springa men allt går i slow motion.



5 saker väldigt få personer vet om mig
- Jag har ett födelsemärke som är format som en fjäril.
- Jag kan bli ganska socialt utmattad (iaf i hetsiga miljöer med många människor) och behöver vara ensam en del för att känna mig lugn, men å andra sidan älskar jag att träffa mina vänner när jag väl gör det, och tycker det är superkul att lära känna nya människor.
- Jag började skriva på flera böcker när jag var yngre, som jag aldrig avslutade.
- Jag är en väldigt eftertänksam person som ibland behöver rätt mycket betänketid innan jag svarar på något. För att slippa bli betraktad som "den tystlåtna" har jag under de senaste åren lärt mig att bara babbla på utan att tänka efter så mycket, vilket nog inte alltid är till min fördel då det ofta blir out of context eller dåligt formulerat, heh.
- Att jag har lätt för att lära mig låtar utantill, men jag sjunger väldigt sällan högt inför någon om det inte är någon väldigt närstående.



5 saker jag älskar att göra
- Att sitta vid Spexhultasjön och läsa.
- Upptäcka nya små hörn och av en fin stad.
- Fynda något jag letat efter länge, på loppis.
- Köpa nytt konstnärsmaterial.
- Promenera i skogen med en bra person och prata om allt. Med en kamera också, förmodligen.



5 saker som jag vill ska hända innan året tar slut
- Att jag börjar plugga igen!!
- En resa till någon hejdundrans häftig plats.
- Jag hittar något bra nytt att engagera mig i, där man kan göra någon slags nytta.
- Att jag läst fler böcker än förra året (detta är jag på god väg med redan nu).
- Mina nära och kära får må bättre.



5 saker jag beställer utomlands
- Vegetariska hamburgare!!
- Milkshake.
- Lemonad.
- Pannkakor.
- Förmodligen något typiskt för landet.



5 saker jag saknar i min garderob
- Ett par utsvängda byxor, helst i något snyggt mönster eller broderade!
- En "London school of sorcery"-tröja.
- Fler varma strumpbyxor.
- En sån där svartvit fiskartröja, som min far hade när jag var liten. Så fina.
- En svart, kort plisserad kjol.



5 saker som doftar underbart
- Tvättstuga/mangelrum.
- Farmor och farfars koloni de hade när jag var liten (alltså. en massa luktärt och rosor och morötter direkt ur jorden).
- Sommarregn.
- När det börjar bli vår och luften plötsligt är fylld av dofter som man nästan glömt pga den eviga, doftlösa vintern.
- Kaniners öron och nacke.



5 saker jag vill bli bättre på
- Att ringa/svara på sms. Skojar inte när jag säger att jag ÄR SÄMST PÅ DETTA. Är mest glömsk i världen.
- Att ta tag i saker i allmänhet.
- Dricka vatten. Glömmer ständigt detta.
- Måla med olja! Tänkte nog spendera våren och sommaren med det.
- Inte oroa mig så mycket och kunna varva ner, särskilt när jag ska sova.



5 saker jag skrattar åt
- Guddigubbarna ! Kolla även under #guddigubbe på instagram.
- Textposts på tumblr. Exempelvis det här och det här. hehe.
- obama's elf. Sök på Youtube.
- Mig själv. I'm funny damnit!
- Guddis snapchats.



5 saker som gör mig till mig
- Att jag alltid strävar efter att bli mer ~medveten~ hahah
- Min imponerande kunskap om allt som har med Harry Potter att göra. hehe.
- Min kreativitet/mitt konstnärsskap.
- Min sociala awkwardness som jag innerligt hoppas kan uppfattas som charmig??
- Att jag vill ta hand om folk. I guess.


4 comments:

  1. Åh, detta är så fint. Och dina bilder <3 Du är så jävla bra med kameran!
    Känner även igen mig själv i många av dina egenheter, så som att pladdra i 180 men egentligen kanske behöva lämna alla människor och vara SJÄLV, samt glömsk när det gäller sms (jag har svårt att föreställa mig att någon är sämre än jag är). Det är fint med såna här listor. En får veta så märkvärdiga små ting om varandra.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Du är för fin du!
      Ja, jag tycker att det är himla intressant faktiskt. Det blir liksom lite mer en riktig person man kan relatera till (om man nu inte träffat personen i verkligheten redan)!

      Delete
  2. Charmig you are indeed. Min sociala awkwardness måste man härda ut ett tag, sen kanske man tycker jag är charmig... eller creepy.
    Sånahär listor får en att sakna ha blogg, tills man kommer på att ingen hade intresse för ens egna blogg vilket var orsaken till att jag tog bort min. -_- haha.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha! Det kan vara lite knepigt det där med humor också har jag märkt - vissa fattar verkligen inte min humor alls och då blir det genast awkward…
      Åh, men jag tror att det har blivit lite så de senaste åren, folk kommenterar mindre och mindre. Jag får knappt några kommentarer alls, om man jämför med för några år sedan. Men jag vill ändå fortsätta för jag tycker det är superkul, även om jag inte får så mycket respons som jag kunde önska. Det gäller nog att man har orken, drivet, motivationen till det vilket inte alltid är så lätt. Helt plötsligt kan det ju faktiskt vända! Jag försöker kommentera så mycket som möjligt hos andra också nu, för jag vet att jag varit dålig på den fronten själv. Om man inte kommenterar hos andra kan man ju inte direkt förvänta sig att folk ska kommentera hos en själv, tänker jag lite.
      Jag tycker iaf att det vore kul om du började igen (och jag lovar att kommentera mera ;) )!

      Delete