Thursday, January 22, 2015

Polaroid

Ett lite lätt snötäcke hade lagt sig under natten och jag tänkte; nu ska jag banne mig inte missa att fota i snön igen! Så jag tog en av mina polaroidkameror och den analoga, mitt muminhus och skeppet som jag kanske fotat lite för många gånger och begav mig till min favoritplats i Biskop, en bäck som porlar genom hällmarksskog.
När jag sedan skulle fota mitt resultat (ja, min scanner har visat sig ge sämre kvalité än systemkameran) kom jag på att jag hade en liten hög polaroider som jag glömt att visa, tagna under 2014 (mestadels våren), så de fick också vara med i detta inlägg. Alla är tagna med min Polaroid Image System-kamera med Image-film som gick ut i oktober -08 och gett dem dessa drömmiga nyanser. Vad tycker ni?















Ser nu att färgåtergivningen inte riktigt stämmer på de med snön, de är lite för blåa. Damn you, vitbalans! Nåja. Kanske fixar om jag orkar.

t: Here you go, some of my recent polaroids (the ones with snow, the tiny moomin house and the ship in them. Also the first one and the one with the pancakes) and some other ones from 2014 (mostly spring) that I forgot to show you! I used my Polaroid Image system-camera with Image film that expired in october -08. I really like the result with the expired film! What do you think?

2 comments:

  1. Himmmmmmmel Hille! Du är så jäääävla bra på att skapa och fånga stämningar - oavsett kamera! Älskar detta. Muminhuset i bäcken gör mig helt pirrig för det ser så verkligt ut. Och jag tycker om klänningarna och jordgloberna i fönstret.

    Tack förresten för ALL kärlek!!! Jag har svarat på kommentarerna hos mig - lite knixigt men ändå typ enklast. I vilket fall hör jag av mig till dig snart med lite frågs om att kränga printisar tror jag! Kram på dig!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Men alltså TACK - det betyder väldigt mycket skaru veta!
      Åh, ska bli så megasuperhäftigt att se dina verk som prints!! (och annat så som kuddar också hoppas jag!)

      Delete