Saturday, January 17, 2015

monthly makers - papper

Ni har säkert inte missat Monthly makers - skaparutmaningen anordnad av 12 bloggar, en ny utmaning varje månad. HUR BRA GREJ SOM HELST. Särskilt som jag verkligen vill komma igång med skapandet på ett nytt plan i år. Göra det så himla mycket mer värt än förra året.

Januaris tema är papper. Jag kom direkt att tänka på något jag påbörjade för längesedan och som bara legat och väntat på att bli färdigt, utan att jag hade motivationen riktigt. Kanske lite fusk, men jag kände för att slå ihop två och två - ett UFO (som jag fick lära mig hos Alicia) och denna utmaningen.





Jag har utgått från detta fotot som jag tog på Tove när jag och mina roomies var på våran highlands-resa 2011. Sedan har jag använt mig av akvarell och diverse pennor, klippt ut och satt i en överbliven passepartout. Jag tycker väldigt mycket om resultatet och är glad att jag gjorde färdigt den. Ursprungsidén var att göra många lager med papper och sätta i en djup ram, men det kändes inte som något jag ville göra längre. Att man kan hålla upp den framför många olika bakgrunder och i olika ljus är något jag tycker är väldans spännande och utförandet hör inte till vanligheten i mitt skapande. YES något bra av 2015 än så länge då (okej, det har faktiskt varit ett rätt bra år hittills men jag får återkomma till det). Så, away with you all och skapa något med hjälp av papper!!

t: I'm taking part of a blog project called "monthly makers" where you create something according to a monthly theme! January is "paper" and this is what I created.

5 comments:

  1. Nydelige bilder og så himla fin idé til temaet "papper"! :D

    ReplyDelete
  2. Ja, detta ska du vara nöjd med!
    Skönt att lyckas landa ett ufo och dessutom vara med i Monthly makers!
    Häftigt att kunna byta bakgrund sådär! Gillas skarpt!

    ReplyDelete
  3. Alltså jag såg den här på instagram när jag kollade under hashtagen, tycker att den är sååå otroligt vacker! En av mina favoriter helt klart!

    ReplyDelete
  4. Såg det här först på instagram och var nyfiken på hur det såg ut i större format. Svaret? Briljant, såklart!

    ReplyDelete
  5. Älskar det här. Så vackert :)

    ReplyDelete