Friday, December 12, 2014

röda stens julmarknad

Nu får ni åter igen ursäkta den dåliga uppdateringen här - men jag har haft väldigt mycket för mig. Det har hänt lite grejer, sedan har jag även fyllt år och då varit i småland, och nu senast var det alla förberedelser inför Röda Stens julmarknad där jag medverkade förra helgen, 5-7 dec! Ska vi ta en titt på det?


Jag hade målat lite vykort för hand och framställt lite miniprints. (vimpeln har förresten Jossan gjort och jag fick den i födelsedagspresent♡)


Fixade otaliga pins gjorde jag med (fick sätta mig varje kväll och göra nya eftersom de gick åt så fort). Jag tror det blev hela 37 stycken faktiskt. Av dem sålde jag 35!! Helt otroligt, blir så himla glad.


Hade även fixat gigclée-prints av dessa två + min lelle ekoxe. Det är ju inte så billigt med gigclée så det var faktiskt första gången jag beställt tryck med det. Merlin's beard vad fina de blev!! Så otroligt detaljerat, ser ut som original ju.


Här ser ni mig under lördagen när jag fått förstärkning av Kenny (thanks m'love!!). Som ni även ser hade jag lite fler prints, det var de som blev över efter A la London i våras (20 st), tryckta på fotopapper. Som de gick åt! Har bara tre kvar nu, tror jag.


Skåda Röda Sten!


Där står Kenny vid bordet. Vi hade så himla fina grannar förresten. Hade verkligen superkul!


Fina plagg hos en av grannarna, Repris heter märket.


Jag gick runt och spanade lite på allt snajsigt.


Hittade Emma som jag hade som lärare under en del lektioner på gymnasiet. Det går väldans bra för henne, ni kanske har sett en del grejer i inredningstidningar och sånt! Så fintfint.


Här har vi min charmante bordsgranne som köpt en Fika-pin!


Till sist har vi Ellen och hennes granne! Har följt Ellen på instagram ett bra tag. ♡konstnärscrush♡


Hon gör så förbenat, ypperligt, lysande, förträffliga grejor!! Jag köpte mig en Audrey Horne, en Dale Cooper och den längst fram i bilden med barnet vid fönstret.

Ja, dä va dä peeps. Jag vill även säga TACK till alla finingar som kom förbi och handlade eller bara tjötade lite (min granne utbrast "vad många vänner du har!" vilket jag blev lite smått tårögd över).

Annars har jag faktiskt en hel del jag vill blogga om framöver, som jag ska försöka ta mig tid till. Jag har fått någon slags monsterförkylning så det kommer trots allt bli en del soffliggande de kommande dagarna. Men jag har även några porträttbeställningar kvar att göra inför jul (tack till er som beställt!!) så vi får se hur mycket jag hinner med. buh-bye så länge ♡

T: Last weekend I participated in Röda Stens Christmas market/fair. I sold almost everything I had with me!! 35 pins and lots of prints, I couldn't be happier. And take a look at all the other lovely artists and creative people, so much fun! Such a great event.

12 comments:

  1. wow så vackert!! du är så duktig och vacker som en dag är du! önskar att jag var där!

    ReplyDelete
  2. Alltså <3 Fina saker och fina bilder! Älskar bilden med mannen och fika-pinen!

    ReplyDelete
  3. Du är så himla duktig, skulle velat vara där och köpt pins och prints!

    ReplyDelete
  4. Men wow vad mycket inspiration en hittar här! Jättekul!

    ReplyDelete
  5. Alltså ÅÅÅH jag hade velat vara där! Dina grejer är så jäääääääääävla grymma och det ser ut att vara en väldigt fin marknad med hög nivå på alstren. Makeripepp!!!

    Även kul med Konstig Design - jag säljer hennes grejer i butiken där jag extraknäcker :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. MEN AHH TACK DETSAMMA!
      haha jaså?! världen är allt bra liten ibland ändå.

      Delete