Sunday, October 19, 2014

om att beställa porträtt/header!


Här kommer ett inlägg med exempel på beställningar och presenter jag gjort.
Jag vet att det är kräjsy poppis och många som sysslar med porträttbeställningar men jag tycker det är så himla, himla roligt att göra - och jag vill ändå visa att det inte måste vara ett "klassiskt" porträtt heller (även om många i detta inlägget kanske är just det), som exemplet nedan med Kenny och Toothless som jag gjorde till hans födelsedag. Det är ju de lite mer speciella/knäppa/fandom-aktiga porträtten som är extra roliga att göra!
Det senaste jag gjorde är en header till bloggen "the vintage pages", som ni kan se nedan. Jag kan alltså göra lite allt möjligt; bara man beskriver så noggrant som möjligt vad man vill ha så går det alltid att fixa, förutsatt att du är ute efter något du vill ha tecknat med min stil då förstås!

När det kommer till priser beror det självklart på hur detaljerat det ska vara och hur mycket tid jag tror att jag kommer behöva. Sedan ska jag ju även skatta på det också och måste därför ta lite för att det ska bli något över till mig, typ alls. Detta är ju något jag drömmer om att kunna leva på och även min enda inkomst just nu.
Jag jobbar i A4 på akvarellpapper och kan göra det med lite blandade tekniker, oftast är det en kombination av akvarellfärg och olika pennor.

Så! om ni känner er sugna på en beställning är det bara att skicka iväg ett mail och höra! artbyhille @ gmail.com
Nu kommer jag vara iväg i nästan en vecka så kan inte sätta igång direkt, men det har ni nog inte missat.
tack o hej, tartxepastej!










14 comments:

  1. Alltså så himla fint!! Du är sjuukt duktig!

    ReplyDelete
  2. aah, så fina illustrationer!

    ReplyDelete
  3. Vad skulle det kosta? :) Det är ju jätteroligt att ha porträtt av sig själv, hur ego det än låter, haha ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. Förmodligen runt 800-900 inklusive moms beroende på hur mycket detaljer och hur tidskrävande :)

      Delete
  4. Så himla fina! Undrar också vad det skulle kosta? Funderar på om man skulle göra ett porträtt på mig och mina syskon - åt mina föräldrar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Förmodligen runt 800-900 inklusive moms beroende på hur mycket detaljer och hur tidskrävande :)

      Delete
  5. Åh så fint. Älskar din stil!!

    ReplyDelete
  6. men va visste inte att du gjort elsa billgrens header??

    ReplyDelete
  7. vilken jävla talang alltså! wow.

    ReplyDelete
  8. så himla fint, hemskt duktig du är!

    ReplyDelete
  9. Alltså verkligen fantastiskt fint!

    ReplyDelete
  10. guuuud va vackra!! älskar porträttet på tilda

    ReplyDelete