Wednesday, October 29, 2014

edi!

Här kommer ett gäng med foton från Edinburgh, till att börja med då.


Vi bodde alltså hos Linn♡ (ni vet, min Watson som flyttade till skottelandet förra året för att plugga foto) och John i deras superduperfina lägenhet (men svinkalla :c heueheu, kommer aldrig vänja mig vid brittiska lägenheters kyla!!).


Det var riktigt svårt att fånga på bild hur fint det egentligen var eftersom det är så himla högt i tak! Men här ser man lite av köket.
Och en Kenny.



Och vardagsrummet. himla knepigt att få med allt, man skulle tagit en panoramabild alltså. Dessutom så insåg jag innan att jag glömde ta en ordentlig bild på Linns "Harry Potter Shrine" i hyllan där (ni kanske anar marodörkartan). Men å andra sidan kanske ni kommer få tillräckligt med Harry P i kommande inlägg!
HÄHÄ, JUST KIDDIN', det blir aldrig för mycket Harry P (snällaslutainteföljamig).


hejhej edi jag gillar dig. trots din blåsighet.


Old town context ♡♡ köpte mig äntligen en liten luftballong som jag suktat efter sen 2011.





Där inne köpte jag ett jättefint snäckhalsband som jag ska visa någon dag.


Vi åt lunch på Henderson's som är en vegetarisk restaurang som ligger under lägenheten jag och mina vänner hyrde när vi pluggade i Edinburgh (det var även de som var hyresvärden då alltså). Det knäppa är att det aldrig blev av att jag åt där. Vet ärligt talat inte hur det blev så, men nu var det dags iaf! Jag testade vegansk Haggis som var riktigt, riktigt god faktiskt. Tipstips!


Vi var självklart även på Elephant house (japp, där var nästa Harry P-referens). På bordet kan ni även se ett halsband föreställande Hufflepuffs bägare som jag precis hade köpt.


Här är vi på Starbucks, som kanske inte är så himla häftigt, men de har ju fina fönster. och wifi. häh.


Jag avslutar detta inlägget med lite solnedgångsbilder som nästan får mig att dregla. dat light.






t: so this is the first post of our week in edi! we were staying with Linn and John and I just love their flat (imagine my face like the emoji with heartshaped eyes when I first saw it) though I'll never get used to how cold UK houses are :(. We visited some shops I've missed, like Old town context ♡ I finally bought myself one of those hot air balloons! We had lunch at Henderson's and I can't believe I've never been there before (especially since I used to live in the flat upstairs), I had the vegan haggis and it was sooo good! Then we visited Elephant house, naturally, and had some brownies & ice cream. Aaand here's some edinburgh-at-sunset-to-drool-over for ya.

5 comments:

  1. That looks so great! It's right at the top of my list of places to visit :)

    ReplyDelete
  2. Åhh edi! Jag var dit i 2011 men då brydde jag mig bara om leksaker så jag köpte en kossa i plastfigur haha. Har inte ens bilder därifrån, är så glad att jag kanske far till London till våren!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Åh, du får åka igen snart! och london är ju inte så himla pjåkigt, det!!

      Delete