Monday, August 4, 2014

målat





Tre av de senaste grejerna jag gjort. Ja, Harry P och Sailor moon har ni väl redan sett lite av men tänkte att jag kunde lägga upp närbilder också! Bilden i mitten föreställer fina Tuss som sjöjungfru.
Nu måste jag snart börja skapa något att ställa ut på Eksjö stadsfest, men det står ganska still här för tillfället :(((. Har ni något som ni skulle vilja se mig måla? Inspiration är högst önskningsvärt just nu, och ni awesome peeps brukar ju vara så bra på tips ♡

t: some of my latest paintings! water colour and markers/fine liners. Auror Harry, Tuss as a mermaid and Sailor moon for a fan art contest. I'm participating with some paintings at "Eksjö stadsfest" at the end of august but I need some inspiration on what to paint!! any ideas?? ♡

8 comments:

  1. Åh snälla fortsätt på Harry-temat<3<3<3 så fin<3

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja, HP-fanart kommer jag nog aldrig sluta med :D

      Delete
  2. en feministdrake!!!! skrev en insändare om feminism till en tidning ett tag sedan, och någon kränkt vit man skickade senare in ett kränkt, vitt svar där han skrev om hur vi finländare måste skydda oss mot de "nordiska vindarna" (i finland anser man allt allt feministiskt "påhitt" kommer från sverige, lol) och att dessa "feministdrakar" kommer förstöra orden. svarade honom då att det var det bästa ordet jag hört och ska börja använda det! undertecknade med mitt namn och "Feministdrake".

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja detta måste ju helt klart förevigas i en målning!! feministdrake, hur kan det vara något negativt?! SOUNDS AWESOME

      Delete
  3. great paintings! amazing job. especially love the firt one, I think that it is the most original one.

    ReplyDelete
  4. Feministdrake <3 Folk är så kreativa med ord! Ibland borde en helt inspireras av påhittade skällsord ur insändare. Glåpord över huvud taget är ganska lustiga när en visualiserar dem.
    Men alltså DU är så jävla grym! Strukturerna och detaljerna i de här verken är fem av fem. Är det något tema på utställningen som du "behöver" följa/kan inspireras av?

    ReplyDelete