Sunday, June 15, 2014

ellinors student & stockaryds samlarmarknad


ellinor tog studenten! ♡♡


hängde lite med dessa finingar i kungsparken, i väntan på studentmottagning.


snajsigt rum har hon. snajsigt är ett ord jag använde ganska flitigt när jag var ca 16; dags att införa igen känner jag spontant.


här kan man skåda ellinors bästa studentpresent. SWOONING. är helt seriös när jag säger att jag ville lipa när jag såg denna!


åååhhh vad mysigt vi haaare


den magiska veganska smörgåstårtan. dreglar.


avslutningsvis; obligatorisk jordgubbstårta ♡

Nedan följer även våra fynd från Stockaryds samlarmarknad, vilket är en familjetradition att besöka (den är dock alltid samma dag som megaloppisen i majorna, som jag därför alltid missar. men klagar inte, stockaryd är så himla snajsigt)


det blev en till sådan hära flerarmad lampa! har spanat efter en ett tag, då jag ville ha en i både sovrum och vardagsrum. denna var ju dessutom med tre skärmar och med nyligen utbytt el! vi schläpade med oss den på tåget sedan, hähä. I förgrunden på denna bild ser ni en japansk speldosa från 80-talet. kuriosa i sitt bästa slag.


SWOONING igen på detta!! har letat efter just denna polaroid sx-70 land camera i flera år nu men har varit inställd på att FYNDA den (de finns nämligen på tradera ibland men till hutliga summor). så ni kan imagine my totala eufori (den syns kanske inte riktigt på bilden. seriös posering.) när jag äntligen fann den!

dä va allt fö denne gånga! puss.

t: my friend ellinor's graduation (look at that lovely harry potter box set!!) and some of my resent thrift-finds. I've been searching for the polaroid sx-70 land camera for years now, so happy that I finally found it!

6 comments:

  1. awesome pictures!

    www.bstylevoyage.blogspot.com
    xx

    ReplyDelete
  2. ni är så jäkla vackra allihopa.

    ReplyDelete
  3. Alltså Haaarry Potter-lådan. Harry Potterlådan! HARRY POTTERLÅDAN!!!! Harry Potterlådan.

    ReplyDelete