Wednesday, February 5, 2014

oldies

jag tänkte att vi skulle kolla på några gamla go'ingar.

dessa två gjorde jag när jag gick på Sörängens folkhögskola (den till vänster är målad med kaffe i bakgrunden, en av mina favorittekniker), jag fick hedersomnämnande i Ungdomens Vårsalong 2009 med dem och en tavla till! lyckan då alltså. jag hade sökt i flera år men aldrig kommit med innan.


den till vänster gjorde jag också under våren 2009 på sörängen. den kom med i en jurybedömd utställning på Eksjö museum sen, med två andra tavlor. Den till höger med kråkan gjorde jag i början av 2010 och den kom med i Ungdomens vårsalong det året.


rådjursflickan är en oljemålning jag gjorde 2009 på Sörängen också. den till höger är målad med flytande akvarell och pastellkritor och jag hade med den på min lilla utställning på projektarbetets dag på gymnasiet, 2007!


till vänster är en tavla jag gjorde på gymnasiet. saknar verkligen att arbeta på trä!
till höger är en av de andra tavlorna som kom med i Eksjö 2009.

hoppas ni tyckte det var kul med en liten blast from the past! puss.

t: I'm just being a bit nostalgic and showing you some of my older work!

11 comments:

  1. mera mera mera! kul att se gammalt fint :)

    ReplyDelete
  2. i just love them!! <3 more more more :)

    ReplyDelete
  3. alltså du är så grym!! du gör mig verkligen skitsugen på att börja rita, har kört en hel del digitalt men suuuger på att göra det på riktigt hehe. anyway, du inspirerar verkligen och har så himla cool och personlig stil.

    ReplyDelete
  4. Men himlans vad duktig du är!

    ReplyDelete
  5. hihi ser mig själv i den högst upp till vänster, känns lite smickrande fast jag ju vet att det inte är så. du är himla kreativ!

    ReplyDelete
  6. Jag ÄLSKAR blandningen av måleri och collage! Du rockar!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja, jag borde försöka hitta tillbaka till det där lite mer! så himla kul är det.

      Delete