Thursday, January 2, 2014

2013

i början av året bodde vi fortfarande i London.

det var snö i några dagar (!)

vi hängde på en massa mysiga caféer. jag letade jobb eller praktik utan någon större framgång. däremot lyckades jag komma med i ungdomens vårsalong i jönköping en sista gång, med tre tavlor!

var kär i brick lane.

hade besök av många finingar.

i slutet av mars flyttade vi tillbaka till sverige. jag till mina föräldrar i nässjö och kenny till göteborg, så det blev en hel del åkande fram och tillbaka under de kommande månaderna.

under våren hängde jag lite i växjö hos guddi också, och ställde ut tavlor på café tufvan på campus.

sommaren kom och vi stack till västervik och hade det gött.

..för att sedan dra vidare till This is Hultsfred!

jag började sommarjobba på posten och spenderade ganska många lediga helger i göteborg.

fick några riktigt bra sommardagar med mina fina, med kväll på piren i jkpg och dansa-hela-natten i göteborg!

i slutet av augusti var jag med och ställde ut tavlor på eksjö stadsfest. och i början av september flyttade jag till gbg!

hade även som sommarprojekt att läsa alla asoiaf. när de första höstlöven föll var jag klar. TOMHETEN.

kenny fyllde år och fick flygbiljett och en resa med hogwartsexpressen i skottland, av mig.

vilket förstås var hur häftigtbrafint som helst.

skottland i mitt hjärta.

det blev halloween och vi klädde ut oss till frodo & sam.

i slutet av november fyllde jag 25 och hade min highly anticipated harry potter-fest!

december: gick på jakt efter klappar på second hand och försökte även att göra så många som möjligt själv. åkte till nässjö för att fira jul och intensivumgås. och spela uno. väldigt mycket uno.

sedan åkte jag tillbaka till gbg för nyår, som ni redan vet.
lärde även känna flera nya väldans bra och fina personer i år! lite som ett år bör vara, alltså.

t: my 2013! we lived in London for the first three months of the year, and got to experience some snow (!). hanging out in lovely cafés. and me looking for a job or internship, with no luck. we had some friends visiting. by the end of march we had to move back to sweden since i couldn't get a job :(. I had an art exhibition-thingy at a café in växjö (where my sister goes to uni). summer came and we went on a roadtrip to västervik and then the This is Hulstfred festival! i started my summer job. we had some great summer nights in jönköping and gothenburg. more of my art, this time at Eksjö Stadsfest (festival). I moved to gothenburg. I read all the asoiaf-books during the summer. I got Kenny a plane ticket to scotland and a trip on the Hogwarts express (jacobite steam train) for his birthday! and it was awesome. I do love scotland. halloween came and we dressed up as frodo & sam. I turned 25 and had my highly anticipated harry potter party!! december: spent christmas in my little ol' hometown. and then went back to gothenburg for new years'.

6 comments:

  1. Så evinnerligt mycket fint! Älskar allt vad du tar dig för - passionen och dedikationen. Hemskt vackert. Gott nytt 2014, min vän!

    ReplyDelete
  2. Känns så igen mig i början på ditt inlägg, bodde även jag i London i början på förra året och blev förälskad i samma bokhandel på Brick Lane och köpte en bok av Virginia Woolf från deras hylla med klassiker för £2.50. Och Hufflepuff tårtan. Så himla fint!

    ReplyDelete
  3. åh dina bilder inspirerar mig så mycket! ska fota en massa i england hoppas jag.

    ReplyDelete
  4. Skottlandsbilden, så jäääävla vacker!!!

    ReplyDelete