Monday, December 2, 2013

hille 25 år!

I fredags fyllde jag alltså hela 25 år - ja jag är förskräckligt gammal. I lördags var det dags för min födelsedagsfest, och med vad annars än Harry Potter-tema?



såhär såg inbjudan ut, som några fick (ledsen att jag inte kunde göra till alla!)



H för hille och Hogwarts.


Kenny kom hem och överraskade med denna vackra skapelse!! merlin's beard.


tog en bild på snacks-bordet innan det ens var klart… typiskt mig. det var iaf frosting på mina pumpamuffins och en skål med kolapopcorn etc, etc, också. välkomstdrinken var förstås Butterbeer!


här har vi då moaning Myrtle (Mette), Tonks och Professor Trelawney (jossan)! Jag hade slängt ihop ett linne med "The Weird Sisters"-text på och lyckades hitta en eminent sammetskappa på second hand, sprayat håret med en rosa färg som satt förvånadsvärt bra och dekorerat mina ögonlock med guldflingor, om det nu syns.


så många fina utklädnader! uggla (Amy), Harrys Patronus (Katrine), Ravenclaw-elev (Ellinor) och Viktor Krum (Davor).
Spexig gruppbild! My var Hedwig, guddi och Zandra var gyllene kvicken och Lisa var den flammande bägaren. Så himla fint!






självklart hade jag ett quiz också, som kanske var lite väl svårt. sorry people :( ! men nu vet ni iaf saker som ni kanske aldrig hade vetat om Harry P annars. dessutom är det väl roligare med lite svårt än för lätt, tycker jag, haha. Guddi, My och Ellinor vann. kanske inte helt oväntat.


ledsen över den kassa kvalitén på vissa bilder. dåligt objektiv och en ovilja att använda blixt får jag skylla på.


och det var det! senare stack vi också till Sticky Fingers och dansade tills min höft höll på att gå ur led. menar det, har fortfarande ont i den! som sagt; gammal.
tack så himla mycket alla som kom, jag hoppas verkligen att ni hade roligt! puss.

t: I turned 25 this weekend!! SO OLD. I celebrated with a Harry Potter-party (naturally) and I dressed up as Nymphadora Tonks! And just look at the awesome Hufflepuff cake Kenny brought home with him! Merlin's beard.

13 comments:

  1. första gången jag känt hat emot edinburgh.. nä, jag ska lägga allt hat på ryan-air som gjort det omöjligt för mig att kunna vara med, ÅÅÅÅÅÅH!!!! hat på dom!!! elakt..

    ser iaf ut som det blev lyckat!!! ^^ :*

    ReplyDelete
  2. pah, inte alls gammal! många gratulationer!

    ReplyDelete
  3. Alltså fy fabian vad fantastiskt. Blir alldeles pirrig i tårna.

    ReplyDelete
  4. Blir så galet avis på hela detta kalas! Skulle dö om jag fick en sådan tårta!!!!

    ReplyDelete
  5. Det var ett supermysigt kalas du styrt upp! Tack snälla för allt. Och hoppas höften läker! :)
    Kram

    ReplyDelete
  6. FANTASTISKA outfits! ÅÅÅåååååh!!!!

    ReplyDelete
  7. OCH fika, och inredning och allt! daaamn!

    ReplyDelete
  8. Okej, allt det här är så fantastiskt att jag inte kan säga så mycket mer än: jag. dör.

    ReplyDelete
  9. Åh vad fint ni verkar haft det! Harrypotterparty måste jag ha innan jag dör känner jag nu.. Men jag har en fråga också! Hur fick du in egna bilder i menyn för jag förstår inte och sliter snart av mig håret haha.. Skulle bli så tacksam om du kunde försöka förklara men förstår om det inte går! Tack oavsett!

    ReplyDelete
    Replies
    1. hej! det beror lite på vad du har för blogg, har du blogspot som mig? isf: antingen kan du lägga in en ny "gadget" under "layout". om man scrollar ner lite där finns "bild" att välja att lägga in! jag använder mig av html, så jag lägger in typ en sån här kod i en HTML-gadget istället: < a href=" länk här, dit man kommer om man trycker på bilden " >< img src=" här ska länken för själv bilden vara " />< /a > , så jag har alltså laddat upp bilden någon annanstans, till exempel photobucket, och sedan tagit source-länken för bilden och klistrat in under img src i koden ovan. och sedan om jag vill att man ska kunna klicka på bilden så man kommer till låt oss säga min society6, så klistrar jag in adressen till den i a href i koden! det ska förstås inte vara mellanrum efter och före <, eller vid situationstecknena. om man inte vill ha någon klickbar bild så tar man bara bort första delen av koden, alltså allt som är innan < img.. osv. och slut-tagen, alltså < / a > också.
      nu blev detta extremt pedagogiskt förklarat, haha. men jag har ingen aning om du kan något om html eller inte! hoppas det funkar, iaf!

      Delete
  10. ALLTSÅ JAG KAN INTE HANTERA DET HÄR!!!! Har sparat inlägget som oläst på Bloglovin' hur länge som helst därför att jag var rädd för vad jag skulle få uppleva. DÖR. Kvickenljusslingan!?!?!? Aaaaah! Och ALLT annat! Obs när får jag göra quizet?

    ReplyDelete