Tuesday, October 22, 2013

skottland del 1


god eftermiddag Edinburgh! vi bodde på St Christopher's hostel så vi hade cockburn street och royal mile runt hörnet.

min favoritbutik i Edinburgh, Old town context. Galet fina prylar har de.

lite såhär ser det ut där inne.

det är ju nästan för fint. rolig grej, förresten; i butiken på andra sidan om den lilla gränden på bilden sålde de en massa t-shirtar och i fönstret fanns det en game of thrones-tisha à la spoilers! det är väl tur att man läst alla böckerna, då.

där uppe har vi slottet.

och där har vi en linn! ni vet, min Watson som flyttat till Edinburgh för att plugga foto i fyra år (sobbing). HÄR är hennes blogg som jag hoppas kommer uppdateras lite oftare snart. hint hint.



var ju tvungen att besöka vår gamla gata också. good ol' 98 Hanover st.

ett besök på Elephant house var såklart obligatoriskt. toaletterna var förstås fullständigt nedklottrade av harry potter-nördar.

sedan en sväng på Greyfriar's kirkyard.

vi lyckades hitta (jag hade glömt var den låg) inspirationen till tom riddle, vilket visade sig vara ganska lätt i slutändan; det var ju den folk ställde sig på kö till för att fota.


det får räcka just nu, har en hel del på lager (the best is yet to come) och lämnade även in två fotorullar idag! ska bli så sjukt spännande att få se hur de blev.

t: the first part of our trip! my favorite shop; old town context on cockburn street. linn is my friend whom we were visiting, you can find her blog here. visiting the street where me and my friends used to live, hanging out at Elephant house... we found Tom Riddle in Greyfriar's! I'll show you some more soon (the best is yet to come).

8 comments:

  1. haha, väldigt fint första foto på mig Hille. :p och ja, jag kämpar här borta!! drunkar i skolarbete ju, svårt att hinna med bloggen då :/ saknar dig redan här borta min Watson, du fick mig att längta hem. (lite.. jag bor ju ändå i Edinburgh)

    ReplyDelete
    Replies
    1. puss! i know, du får la ta din tid då ;)

      Delete
  2. Åh, får ju hjärtsnörp av den där staden!! Måstemåstemåste besöka den! Och längtar galet tills rullarna är framkallade <3

    ReplyDelete
  3. JAG BEHÖVE EN SÅN LUFTBALLONG FRÅN DENDÄR BUTIKEN O M G!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. man kan köpa sådana på Artilleriet faktiskt, dock lite väl dyra där (det är därför jag inte äger någon än!!)

      Delete
  4. åååååhhhhhhh snart snart ska jag till england, längtar efter att besöka skottland!

    ReplyDelete
  5. Tufft, jag visste inte alls det med graven! Trots allt hängande på Harry Potter-wikin

    ReplyDelete