Tuesday, October 8, 2013

nästan tumbleweeds

...är det här. Jag vet att jag har sagt detta hur många gånger som helst men jag SKA bättra mig på att blogga. Men det har varit lite väl mycket på sistone. Här får ni lite random bilder:


hittade denna gudomliga guide till Paris från 1881 på Myrorna i Jönköping. här med lite torkade rosor som rekvisita för att få den dära riktigt romantiska feelingen. i know how it's done

med kartor i! sjukt fint.

har förresten en ny analog kamera som jag fann på bakluckeloppisen i slottsskogen. har kört en testrulle med den, hämtade faktiskt ut bilderna idag och de blev riktigt bra. återkommer med det i brist på skanner just nu.

jag har äntligen investerat i en sprillans ny dator! skulle kunna krama den! så skönt att slippa epilepsi-datorer och diverse från stenåldern.

har börjat komma tillrätta i lägenheten men har inte fått upp några hyllor eller tavlor pga BETONG ÖVERALLT. så därför får ni inte riktigt en rundtur, än.
och här kommer lite analoga från våren/sommaren som jag visst inte visat än:

















that's it folks. vi hörs väl om en månad. hahah nej, skojar bara. NU SKA JAG BÖRJA BLOGGA IGEN.

t: update; a lovely old guide to paris I found, a new camera that I've been trying out (film), I have a new laptop!! finally. etc etc. and some some film-photos from this spring/summer that I forgot to show you. I promise to update more from now on!

16 comments:

  1. så himla fint allting! det är värt att vänta på dina bloggposter :)

    ReplyDelete
  2. jag träffade din dubbelgångare i helgen! visade henne bilder från din instagram och hon tyckte du var skitsöt. måste få bild på henne också så du får se men ja, sjukt lika är ni!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha nähe?! detta måste jag ju se!

      Delete
  3. Betongväggar alltså - världens otyg! Vi hade SVINHÅRDA väggar i förra lägenheten vilket var anledningen till att mina hyllor aldrig åkte upp på 5 år. Slagborr är hemligheten, förresten. Vi lånade av morfar.
    (Nu har vi iofs bitvis tegelväggar som är rätt så hårda fast också underliga så att saker bara trillar ner (tex bokhyllor över mig) och allting blir rött när en borrar. Nåja!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja, jag tror att vi har hittat en vi kan låna faktiskt! att det ska vara så knepigt. och bokhyllor som trillar ner låter ju inte så bra!!
      taacktack för kommentaren nedan också!

      Delete
  4. Och den där guiden var ju så fin att en dog!

    ReplyDelete
  5. ey, kan ta med slagborren när vi kommer till er nästa gång! ;) och JA nu får du faktiskt se till att sköta din blogg lite bättre helene!! blir ju så glad varje gång du uppdaterar lite <3 puss

    ReplyDelete
    Replies
    1. jag tror vi har en på G faktiskt! nu är väl frågan bara om vi kan hantera den, eheh.
      puss! har ju precis uppdaterat nu ;)

      Delete