Friday, October 25, 2013

del två: THE JACOBITE STEAM TRAIN / HOGWARTS EXPRESS

höjdpunkten på våran lilla highlands-resa vi gjorde i mitten av veckan var detta: att åka med the jacobite steam train mellan fort william och mallaig! de har alltså använt delar av tåget när de spelat in harry potter-filmerna. /swooning. surprise, ännu mera hp-relaterat!




















kändes ganska overkligt måste jag säga. att tuffa fram bland alla bergen och över the glenfinnan viaduct som jag tror att många av er känner igen. cray-cray!

t: we took a trip to the highlands and went on the jacobite steam train (almost the hogwarts express, they used parts of it for the films)! LOVED IT

14 comments:

  1. Men ÅÅÅÅÅÅH! Det är allt jag har att säga.

    ReplyDelete
  2. I looooove it!! Beautiful pictures :)

    ReplyDelete
  3. Åh, dimman på rutorna med, som att dementorerna kommer vilken stund som helst och lupin bara gömmer sig i kupèen intill för att rädda dagen. Attans så fint.
    Hälsa Kenny att Ravenclaw är bäst. Puss

    ReplyDelete
  4. Helt fantastiska bilder också!!

    ReplyDelete
  5. Så mycket fint att jag orkar inte! = Avis! Tack för att du delar detta, ååh så fint!

    ReplyDelete
  6. Aldrig varit såhär avis i mitt liv!!!!!

    ReplyDelete
  7. jag dör. tror jag aldrig sett vackrare.
    har du något konto på goodreads? om inte, snällasnällasnälla gör ett så en får några vettiga boktips!

    ReplyDelete