Monday, July 1, 2013

de senaste veckorna

ja jisses, nu har jag blivit sådär dålig på att blogga igen. men man kan lugnt säga att jag har haft fullt upp, särskilt sedan sommarjobbet började också. här är iaf lite av vad som hänt på sistone:


åkte till växjö för att hämta hem Guddi, Chrille och Ninja för sommaren.


har käkat lite sånt här till lunch. spännande? mmmmmmmm, klappa avokadon.


och kanske sånt här till frukost nångång. älskar att vara vuxen och kunna äta glass till frukost!!


glidit runt i Fröken J's vrålåk...


..ut till stenbrottet såklart. och kanske en liten raggarrunda på stan.


hängt lite med kaninen och hunden i trädgården.


fått hem dessa på posten, sommarens läsning är räddad! TITTA SÅ VACKERT. det var väl på tiden att fortsätta med dem också, ett år sedan jag läste första boken nu.


Lovisa var sneaky och överraskade alla med att komma hem från sin backpacking i asien och usa-vistelse! här fikar vi för att säga hejdå till Adelina min pååni som även hon skulle iväg och backpacka i asien. så sjukt avis!


vi stack till västervik och campade lite i två dagar. så himla fint väder och sällskap.


och eftersom vi inte är de som sviker en gammal vän så stack vi sedan till This is Hultsfred!


bröt tradition och firade midsommar i göteborg.


här på vår alldeles egna balkong!! japp, nu har kenny flyttat in i vår lägenhet. själv flyttar jag grejer nu på fredag men officiell flytt blir det förstås inte förrän efter sommaren då jag som sagt jobbar i good ol' nässjö.


sovrum. resten är inte överdrivet spännande just nu, men ni kanske får några bilder efter helgen.


Guddi har fyllt år vilket självklart resulterade i två dagar av konstant firande och kalasande! det är många som vill fira min bästaste syster.




hon har fått någon grej för vindsnurror på sistone, vilket inte verkade ha undgått någon. hela sex stycken fick hon, självklart var en från mig. dock inte den på bilden. om ni vill se denna överdimensionerade sak får ni ta en titt på min instagram istället.


vi avslutar med lite såpbubblor.
lovar att försöka bättra mig med bloggandet framöver! tjarå

3 comments:

  1. I really really love your dishes! where are they from? thank you very much :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. do you mean the striped ones or all of them? well, they're all old swedish design from Gustavsberg! they're called Berså and Spisa ribb.

      Delete