Monday, May 27, 2013

stockaryds samlarmarknad






även om jag förstås var sugen på att gå på majornas megaloppis så blev det förstås Stockaryd, det är ju nämligen vår bästa tradition. alltså min och mina pärons! visst kan det var fasligt dyrt där men jag lyckas alltid hitta så mycket fint. i år fick jag och kenny med oss detta hem: fyra kameror, fyra kaffekoppar, en muminmugg, en jordglob och en skrivmaskin. fast då var två av grejerna sådant som vi hittade på en loppis på vägen hem, också. glömde visst ta en bild på vad jag köpte till mami, eftersom det även var mors dag. en annan dag kanske!

t: the things we bought at an antique's market, or whatever you call it, haha.

11 comments:

  1. Men du är ju kung på att fynda på loppisar! Dör så mycket över muggarna (i synnerhet Muminmuggen <333). Har förövrigt också en liknande Kodak Instant, dock har det varit lite klurigt att hitta film till den. Hoppas verkligen att det går lättare för dig!

    ReplyDelete
    Replies
    1. muuuumin<3 ja, vi köpte mest kodak-kameran för att den är rolig (eftersom de blev stämda av polaroid för att de gjorde en instant-kamera utan tillstånd från dem) och därför inte gjordes särskilt länge. alas, ursvårt att få tag på film till.

      Delete
    2. (ifall du inte redan visste. haha)

      Delete
  2. åh vilka fina grejor! muminmuggen speciellt. och polaroidkamerorna :D
    jag var på megaloppisen. andra året i rad som Göteborg lyckas få till tokfint väder i samband med den också :)

    ReplyDelete
  3. Åh, ge mig alla kameror. fast jag tycker jag har för många nu typ, michael tyckte jag hade för många för typ 7 kameror sen haha. Vill ha dendär Alice in wonderland-vinylen(?) i bakgrunden btw!

    Och ja, säger som Annelie; Loppisfyndarkungen!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, man kan inte få för många kameror ;D särskilt inte om man kan använda dem!
      jao, det är en vinylskiva, fick den av en kompis som trodde att jag skulle gilla den :)

      Delete
  4. åh så fina grejer!! skrivmaskineeeeeen <3

    ReplyDelete
  5. Så fina fynd! Alltså, blomkopparna - <3!

    ReplyDelete
  6. MUMINMUGGEN!!! Har aldrig sett den förut! Är både förorättad och extatisk.

    ReplyDelete
    Replies
    1. den är egentligen från en barnservis från arabia! så det är nog därför.

      Delete