Wednesday, May 22, 2013

de sista london-analoga.

sorgligt men sant. eller ja, sista o sista. har väl säkert några jag inte visat men i det stora hela så är detta sista bunten jag tog. tycker de förtjänar lite mer ingående beskrivningar än jag brukar ha (dvs knappt någon alls).


fina böcker utanför min favorit-antikaffär i Brick lane. ville ta med mig alla hem.

mysiga Brick lane Bookshop.

en dos Camden tröttnar man ju aldrig på.

turisten hille.

när vi sprang på en "fransk gata" någonstans ovanför Angel och jag inte kunde välja mellan alla fik, men till slut blev det detta och en egg's benedict.

bilden jag tog när jag sa att jag kände mig så turistig vid Towern.

kenny på Pitfield.

hille på Pitfield.

fika-intaget på Pitfield.

fin glassbil utanför British museum en inte så vädermässigt glassvänlig dag.

blir nästan uppkäkad vid en av alla graffitiväggar i närheten av Brick lane (och har precis köpt Tallest man on earth-vinyl på Rough trade).

ännu en nörd-dag, denna gång med Sherlock-tema. först frulle på Speedy's (granne med 221B i serien, förstås!). och sorry Jennifer att jag åkte utan dig men vi hann ju aldrig och tiden liksom bara rann ut :(

under den korta stunden vi var där inne kom det in minst tre andra fans. fint som snus ä vad dä ä. fandoms<3

vidare mot Barts, sjukhuset som är en ganska viktig del i sista avsnittet av andra säsongen, om man ska hålla borta spoilers.

hur fint är det inte med alla "I believe in Sherlock"-lappar etc i telefonkiosken, då?!

en spontanbild vid promenad på Long acre.

avslutar med en bild utanför awesome brunchstället Café 338. ska prata mer om det i ett matinlägg jag tänkte göra om London, men nu funderar jag på att helt enkelt lägga in det i guiden istället. lite smidigare att ha allt samlat. inte för att jag inte skulle kunna prata i en evighet om londonmat... sigh.

t: the last of the analogue pictures from london! Brick lane, camden, french cafés, tower bridge, coffee at Pitfield, ice cream truck outside British museum, visiting some "Sherlock" spots...etc

6 comments:

  1. Mjukglass smakar så jävla mycket mer i england än i sverige, blev typ helt amazed av hur god den glassen var, och jag älskar ändå svensk mjukglass liksom. Älskar deras glassbilar <3

    ReplyDelete
  2. underbart. längtar så till england.

    ReplyDelete
  3. åh så fint!!! fan vad jag önskar att vi hade vart där längre så du hade kunnat visa oss mer! <3

    ReplyDelete
  4. Sjukt fina bilder! Är lite nyfiken på analogt foto, men kan ingenting i princip. Vilken kamera har du? Framkallar du själv eller hur gör du? Vore jättesnällt om du kunde ge mig lite nybörjar-tips :)

    ReplyDelete