Friday, April 12, 2013

småstadslivet på sistone

Ni får ursäkta min slöhet på sistone - men jag har varit lite upptagen med att komma tillrätta och ett himla massa fixande och fikande, förstås.
lovar att lägga upp en massa nu framöver och att komma ikapp med svarandet av kommentarer, mail och
att kommentera hos er också, såklart. har ju hamnat lite efter.


här är iaf för nästan två veckor sen när jag följde med papi ut till sommarstugan. skogen och sjön alltså. visste inte hur mycket jag hade saknat det förrän jag var där. aaaaahhh





hemma i mitt goa gamla rum igen.


en frulle under påsken.


och en frulle för någon dag sen. vet inte hur intresserade ni är av sådana hära bilder, men äh. ni får leva med det.


lyckades scora en toalettspegel för nån dag sen också (som jag letat!!) för 40 kr. rätttt nöjd.


gjorde ett mixtape till kenny när han skulle komma hit förra helgen. jag veet, så himla göllig flickvän är jag. det är nog inte alla som skulle spendera en hel eftermiddag och kväll med krånglande bandspelare för att kirra det!


jaha, tänker ni, är det här någon slags skrytbild? ja, jo, lite så är det kanske. men egentligen så är det resultatet av flera dagars letande efter alla mina kameror (fattas dock tre på bilden), kan vara bra att veta var man har dem så de kan komma till användning. så då tänkte jag att en gruppbild kunde vara fint. såatte.


har även tagit tag i att scanna en hög med gamla polaroider eftersom jag skaffade mig en lomography.com-användare! på tiden var det väl också känner jag.


en hel del pussande på fröken dubbelhaka har jag också hunnit med ♥


har gjort 'hille & kennys pasta' till mor & far.


superenkelt och ungefär allt som är gott. om ni vill göra det så är det bara att slänga ihop allt på bilderna, ibland brukar jag ha lite babyspenat i också. så alltså: koka pasta (helst färsk pasta) med lite buljong. hacka parmaskinka, soltorkade tomater, kokt sparris, champinjoner och fetaost. släng ihop pastan med allt det andra och kryddor man vill ha i en wokpanna eller kastrull med lite olja, i med massa pesto på soltorkade tomater... klart! lite parmesan på toppen om man känner för'att.


mami kom förresten hem med The Hobbit på dvd åt mig och då kände jag att det var dags för ännu en gruppbild. ååhh vad jag älskar denna boken. just nu fattas det bara den svenska översättningen med Tove Jansson-illustrationerna från 60-talet för att jag ska vara nöjd. dock är "Hompen" (den allra första översättningen till svenska) inte min egentligen, utan papis såklart. men han fick vara med ändå!


blir det charmigare än såhär? jag menar "Hompen Bimbo Backlin", hahah åh.


fintfintfint.

t: back in sweden! yes, I know I've been a bit on the lazy side lately, but I've been busy. I promise to update (and comment) more!
Went to our summer house with dad about two weeks ago. The forest and the lake, how I've missed you! Breakfast-pics, as you can see. A lovely mirror that I've been looking for that I finally found in a second hand shop. wooh! A mixtape that I made for kenny. A group picture of (most of) my cameras, I've been looking for them all over the house and finally found all of them, phew. Scanned a bunch of polaroids so that I could upload them to my new lomography-account! My cute bunny ♥. I made 'hilles and kennys pasta' for my mom and dad. And: my the Hobbit collection. The two last ones are the first swedish edition, and really my dad's. hehe

15 comments:

  1. Your summer house in Sweden looks amazing. The place seems so quiet and lovely. Your bunny's just sooooo cute :). And I love the art on your mixtape.

    ReplyDelete
  2. har du någon rekommendation när det gäller vilken typ av polaroid kamera jag bör köpa? tilläggas bör att jag inte har värst mycket pengar.

    ReplyDelete
    Replies
    1. om man ska köpa en gammal hederlig och inte en helt ny (typ fuji instax och vad de heter, som blir mycket dyrare) så känner jag personligen att det inte riktigt har betydelse, haha. en som det är någorlunda lätt att få tag på film till kan ju vara bra. blir ungefär lika dyrt vad man än tar när det gäller dem. möjligen går det att fynda "image/spectra"-film på ebay eller tradera aningen billigare än 600-film! kan förresten tipsa om att Oxfam i dalston får in polaroidkameror lite då o då! har sett både 600 och image-kameror där för mellan 6-10 pund!! liite billigare än typ i notting hill där jag sett för 120 pund ;) hursomhelst, skillnaden mellan dem är att image/spectra-film är bredare än 600, du kanske kan se skillnaden på min bild här ovan.
      så nån av de kamerorna skulle jag säga! (den gråa kameran längst till vänster på min bild är en image-kamera och den svarta med regnbågsranden och den silvriga bredvid är 600-kameror) hoppas du fattar vad jag babblar om, haha. är väl lite sådär på att förklara.

      Delete
  3. Kamerasamlingen är ju fantastisk! Polaroiden längst till vänster i mittenraden (till vänster om Minoltan), har du fotat något med den? Har nämligen själv en EE66 och är supernyfiken på om du kanske har några exempelbilder?

    ReplyDelete
    Replies
    1. man tackar! yes, det har jag, men inte så mycket eftersom det var lite svårare att få tag på filmen (tyckte jag just då iaf). det är alla de svartvita längst ner här: http://www.flickr.com/photos/rostbiff/sets/72157611953850575/ . hade lite problem med filmen, det var inte många det blev något alls av. men den var nog liite för gammal egentligen, haha. har tänkt att jag ska försöka få tag på lite film med färg nästa gång, man kan ju göra en hel del spännande dubbelexponeringar med dessa kameror. 667 heter filmen jag använde iaf!

      Delete
  4. Det är lite synd att jag inte hittade din blogg tidigare! Älskar dina bilder! (-:

    ReplyDelete
  5. så himla fint!!! och jag tycker dina frukostbilder är hur bra som helst, ser alltid så mysigt och gott ut hähähä
    vi måste åka ut till sommarstugan när jag kommer hem! puss på dej

    ReplyDelete
    Replies
    1. jaaa det måste vi! OCH frukost. frukost i sommarstugan?! puss påraj

      Delete
  6. Hompen, haha!

    Bor du i den lilla stugan? SÅ fint. Som en koloni liksom. Jag skulle också vilja ha ett jätte jätte jättelitet eget hus.

    Sen vill jag säga att jag är intresserad av frukostbilderna. Tycker det är en så fin stämning, och alltså porslinet!

    Sist: Kaninen!!!! <3<3<3

    ReplyDelete
    Replies
    1. hihi. det blir mest fikande i den lilla stugan, den ligger nämligen bara knappt 15 min bort med bil!
      ååh tack!!
      haha ja, min fluffboll

      Delete
  7. Alltså kaninen<3333 sötaste jag sett!

    ReplyDelete
  8. Åh jag älskar Bilbo. Har faktiskt den från 60-talet med Tove Jansons bilder i. Så himla fin bok

    ReplyDelete