Thursday, March 21, 2013

ett långt inlägg om en vårig dag


för nån dag sen kändes det lite som vår igen!


kenny och jag bestämde oss för att gå hit (mitt favvoställe! men det känns som jag sagt det innan?) och äta brunch.




kommer vara ledsen när jag åker hem och inte hunnit testa ungefär ALLT på menyn. så himla gott!


sedan gick vi vidare mot brick lane i jakt på lite heeftiga byggnader.


så att jag kunde posa lite till lookbook, förstås.


vandrade vidare för att se om vi kunde hitta lite fler hus.


denna gången så vi kunde fota våra nya trollstavar (ja, vår nördighet har nått nya nivåer). här är min Snape-trollstav. kennys är Sirius.


fniss. så himla häftiga (och livsfarliga) är vi!


sedan blev det plöstligt väldigt soligt så vi fortsatte vandra runt lite planlöst sådär.





high hopes borde ni verkligen lyssna på om ni inte hört innan. lyssnar sönder den låten lite just nu.



hur glad blir man inte när man ser sånt här på vägen hem?!


och när caféet här nere vid kanalen har börjat öppna igen. då måste det ju ändå vara vår!


finfint. och nu till något annat minst lika fint:


mina fina tjejor jag bodde med i Skottland + bästaste Millan kommer hit ikväll!! peppeeeeeeeen. (bild snodd från Stephys facebook)

t: a lovely spring day with brunch at breakfast club and just walking around taking photos (yes, about the wands, we're incredibly nerdy). some of my lovely girls from sweden (also, I lived with four of them in scotland) are coming to visit today!!

24 comments:

  1. Älskar allvaret i trollstavsbilden på er haha :D vill också ha en! Men skulle bli så ledsen för den inte skulle funka! :(

    Och din outfit var fin :>

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha ;D men det ligger nåt i det ja!
      man tackar!

      Delete
  2. hahaha, ni är ju så himla bra!!!!!!!!!!!
    och dörren med alla färgerna, åååååh så fiiint!! och du är så himla fin!

    ReplyDelete
  3. Åh ack, vår vår vår. Så hemskt fina bilder på bra detaljer. Blir helt varm.
    Och trollstavar kan man ICKE få för många utav! Jag är sugen på att göra fler.

    ReplyDelete
  4. Alltså the breakfast club och beslutsångest går liksom hand i hand. Fast känns tryggt att veta och det inte kan gå sådär jättefel ändå eftersom typ allt smakar himmel där. Fina bilder förresten!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja men visst är det så!
      och tackar så hemskt :)

      Delete
  5. Helt magiska bilder! Och jag älskar er nördighet :)

    ReplyDelete
  6. ÄLSKAR Breakfast Club. Vilken maträtt är din favorit?
    Vilken dag är det du flyttar nu förresten? Så tokigt att du ska lämna London!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahhh så svårt att välja! deras banana and bacon french toast kanske. eller deras egg's benedict! hann inte testa allt jag ville, men det kommer väl fler tillfällen.
      har inte suttit vid nån dator på hur länge som helst nu så har hamnat lite efter med bloggande och att svara på kommentarer :( åkte hem i fredags!

      Delete
  7. jättefina bilder! nördighet är bra. jag har trånat efter de där trollstavarna (okej, inte specifikt snapes och sirius då, men i allmänhet) sedan jag först såg dem på SF-bokhandeln. igår hittade jag set med harry-, ron- eller hermione-prylar också. borde inte gå in där mer om jag vill ha kvar plånboken.

    dra med våren till sverige förresten!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahh jag veeeet. och när man var i shopen på hp studio tour alltså. man ville ju bara köpa alla de där svindyra prylarna!!
      det var faktiskt inte mycket till vår sen, de sista dagarna i london. så himla trist!

      Delete
  8. I just love your pictures!
    They tell so much of the happy little moments in life. We all should enjoy life in this way! :)

    ReplyDelete
  9. Hej Hille!
    Jo, jag tänkte väl mest fråga lite frågor om din studietid i Skottland (oj, känner mig lite dum nu, hah). Jag har läst din blogg ett tag & vill kanske eventuellt själv studera foto utomlands, & jag har alltid älskat Skottland. Så.. kan du berätta lite om det för mig? Om du vill kan du mejla mig på kajsa.lindqvist87(@)gmail.com (hoppas mina paranteser undviker spam-andet nu bara..). Okej men, tack på förhand! //Kajsa

    ReplyDelete
    Replies
    1. visst kan jag det :) skickar iväg ett mail så fort jag kan då!

      Delete
  10. Frukostbilden <33333 är det ens lagligt att ha det så gött?

    ReplyDelete
  11. Well, I really love the wands picture ^^.

    ReplyDelete
  12. Trollstavsbilden! Och de färgglada dörrarna! Åh allt är så fiiiint.

    ReplyDelete
  13. Så himla fin & mysig blogg du har! Älskar bilderna.

    ReplyDelete