Tuesday, February 5, 2013

helgen


lördagen började på svenska Fika i brick lane. tanken var semlor men det blev våfflor istället. och blåbärskaffe till det!

såhär fint är det där inne.

sedan fortsatte vi längs med gatan och hamnade så småningom på Rough Trade.

suckade lite över alla vinyler man vill ha.

sedan hade vi sikte på deras fotoautomat!

såhär spexigt blev det. gölligöll

efter en liten sväng i brick lane book shop och diverse vintage-butiker hamnade vi på en av matmarknaderna. dumplings och nudlar för min del. nomnom
och det var den lördagen!

på söndagen tyckte vi att vi förtjänade en sväng till Columbia road flower market innan vi satte oss med våra portfolio-arbeten.
en schnygg soffa på vägen.

vi skulle ju inte direkt köpa något (tror knappast något överlever i vårt mögliga och öppna fönster) men det är en myspysig marknad. även om det kändes som ungefär halva london var där.

kändes som vår om inte annat.

gott om söta butiker finns där med.

frukost blev det så fort jag fick se dessa i ett fönster. LUUURVE kombinationen brie+tranbär (helst skare va bacon också). och dä va dä

t: our weekend. saturday: breakfast at swedish restaurant Fika and a visit to Rough trade, looking at all the vinyl records we want to buy and then taking some pictures in their photo booth! rounded up the day with dumplings&noodles at some food market there. sunday: a trip to Columbia road flower market. just strolling around looking at the cute shops and eating awesome bagels at a small café.

18 comments:

  1. Så himla fin helg och längtar om möjligt än mer till London nu.

    ReplyDelete
  2. JÄTTEnyfiken på vad blåbärskaffe är? :O

    ReplyDelete
    Replies
    1. jag hade förväntat mig att det skulle vara vanligt svart kaffe med smak av blåbär, har druckit det i sverige. men det var mer som en latte med en liten söt bismak? haha, kunde inte direkt känna några blåbär iaf.

      Delete
  3. Gud vad mysigt du verkar ha det! Tänk om det var såhär fint i Sverige.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja jag är ganska kär i den här staden vid detta laget!

      Delete
  4. Hej! Hittade hit via Elsa Billgren precis, så himla fint du har det här. London och Harry Potter och en klarblå fjällrävsryggsäck och massa annat bra! Får mig att sakna London megamycket. Kram!

    ReplyDelete
    Replies
    1. åh vad glad jag blir att du gillar't!

      Delete
  5. åh fina london, precis kommit tillbaka därifrån. <3 och våfflor!

    ReplyDelete
  6. Hi, just discovered your blog! Beautiful! I have to follow you know to keep updated with the lovely words and pictures x

    ReplyDelete
  7. älskar verkligen rough trade, och fika på brick lane för den delen.

    ReplyDelete
  8. bara åh! så dying mysigt!
    jag funderade lite förresten... jag funderar på att flytta någonstans. och du verkar ha lite koll på den där ön därborta... vad är coolast england eller skottland? är det krångligt att få jobb och lägenhet?

    ReplyDelete
    Replies
    1. ahhh, få mig inte att behöva välja! ÄLSKAR skottland. tycker att det är mycket finare än här, faktiskt. men det kanske inte finns lika mycket jobbmöjligheter i låt oss säga edinburgh som här. men jag vet ju inte egentligen, har inte försökt skaffa ett jobb där. det handlar väl en hel del om erfarenhet också. det har ju inte gått så bra för mig liksom. så det är från person till person helt enkelt. vissa kan hitta ett jobb på typ en vecka, andra tar det flera månader. min pojkvän fick jobb på ungefär tre veckor, han har erfarenhet inom lager. lägenhet... är nog inte så svårt, det svåra är väl att hitta något BRA. oftast får man leva med att det är brittisk standard och åtminstone svinkallt i lägenheten. men satsa iaf på flatshare, hundra gånger billigare!

      Delete
  9. Åh blev så glad att jag hittade hit! Bästa mixen av fina bilder och London! (:

    ReplyDelete
    Replies
    1. taaack! och tack för alla kommentarer!!

      Delete
  10. din blogg är nog den mysigaste jag har hittat på länge. älskar den. ska till london i april i två veckor för bokprojekt, längtar!

    ReplyDelete