Thursday, February 21, 2013

camden & notting hill


i helgen var Hampus här och hälsade på. vi hängde i camden lite.


man måste ju äta en deep fried mars bar någon gång. det här var nog min tredje. inte lika god som i Edinburgh, lite för deep fried för min smak.


drack bubble tea ett antal gånger (ja, skulle nog säga att vi är lite beroende)


om det bara kunde sluta vara så förbenat gott.


en sväng till ett väldigt vårigt notting hill blev det också.




här är jag, lite sådär casual framför de färgglada husen.


fast egentligen var det ännu ett försök till att återuppliva min LOOKBOOK.


vi var även inne i det lilla Rough Trade som finns där. köpte The Weeks på vinyl ♥
det blev förstås en himla massa god mat (det gör ont i min plånbok nu) forbidden planet, öl osv också.

t: hampus was here visiting. we went to camden and ate deep fried mars bars and drank bubble tea, visited notting hill and it felt like spring!

12 comments:

  1. det här med bubble tea har jag inte riktigt fattat och därför varit skeptisk till, vad är det egentligen? för nu vill jag ju testa om det är så gott!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. men ja!! det måste testas. det är antingen te med fruktjuice (tänk dig typ iste. fast man kan få den varm också. eh.) eller te med mjölk, så att det blir som en mjölkdrink typ. och så finns det i sjukt många olika smaker. sedan får man även tapioka balls i då. det är väl detta många är skeptiska till. men jag tycker det är en himla bra kombination! på vissa ställen kan man även få "popping boba" som är kulor som poppar sönder i munnen och är fyllda med saft i valfri smak. allt låter ju himla knäppt när jag förklarar det såhär men det är helt enkelt något man måste testa!

      Delete
  2. HUR är bubbelte?! Hur smakar det HUR ÄR DET??½?!?!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, DU FÅR TESTA ;D ska finnas i stockholm tror jag allt!

      Delete
  3. hej
    jag hittade din blogg via alicia ett tag sedan men har först nu börjat läsa på riktigt. underbara bilder och underbar blogg! min englandlängtan växer sig bara större och jag känner att jag måste dit snart. kanske till hösten, om pengarna finns. så jag tänkte fråga dig, hur gjorde du? hade du mycket sparpengar? hur fixade du boende? ja massa sånt. om du skrivit nåt inlägg om detta tidigare är det ju bara att länka dit. skulle bli jättetacksam för svar!
    p.s. dog lite när jag såg födelsedagsbilderna från potter studio tour. åh mitt hjärta.

    ReplyDelete
    Replies
    1. åh, men samma här! att jag hittade dig hos alicia för ett tag sen och brukar läsa lite då o då, haha. och tack!
      ah, nej jag har faktiskt inte skrivit ett inlägg. har svarat lite individuellt sådär. kanske borde göra ett snart istället!
      jag hade ungefär 15 000 när jag åkte hit, räckte ganska länge (min pojkvän hade dock mer än dubbelt så mycket så det kan ju vara bra att ha lite mer än det jag hade, om man är ensam). man kan ju leva snålt om man vill för maten är billig. men det berodde ju också på att jag delar rum med min pojkvän så har ju kunnat dela på hyran för rummet också. så om du vill leva som billigast - dela rum med någon! eller så får man nog vara beredd att bo en bit ut. och hur vi skaffade rummet; vår kompis danne bodde redan här och hörde av sig innan vi skulle flytta och sa att det skulle bli ett ledigt rum i hans lägenhet! annars kan jag tipsa om att kolla på londonsvenskar - både deras hemsida/forum och deras facebooksida. där läggs det ut lediga rum hela tiden. fast det kanske inte är till london du vill flytta? när jag flyttade till edinburgh hängde vi rätt mycket på gumtree.co.uk också när vi letade efter lägenhet!
      man får ju vara beredd på att betala en hel del för en lägenhet eller ett rum med, ganska ofta, dålig standard. nu vet jag ju inte hur det är i resten av england men det verkar vara ganska svårt att hitta en vettig lägenhet här till att börja med. våran visade ju sig ha vägglöss och numera också mögel som tagit över hela vårt rum. otroligt mysigt! så det är iaf bäst att ta en titt på rummet innan man bestämmer sig, foton brukar inte stämma så bra in på verkligheten. hoppas jag inte skrämt dig nu, haha! men jag vet ju att det går att få det jättebra också, man måste bara hitta rätt.

      Delete
    2. gud, vilket block av text det blev! haha. hoppas du orkar läsa!

      Delete
    3. tack så mycket för svaren! vad kul att du läser min tråkblogg ibland, haha. nej det skrämmer mig inte (eller okej, vägglöss är knappast kul) men jag har haft kompisar som bott i london där det bokstavligen växt ut svampar ur väggen så... haha. jag vet inte riktigt vart jag vill åka eller vad jag vill göra, men storbritannien i alla fall. funderar också på att bara couchsurfa landet runt, bo på billiga inns/vandrarhem och gilla läget. ingen klar plan ännu. men tack igen för svaren! får säga till om jag kommer till london, hähä!

      Delete
    4. Love you both. Julia, jag kan bli din +1.

      Delete
  4. Vilken fin blogg du har! Underbart att titta runt på alla bilder. Ser varmt ut, med blommor på trädet och allt! Är det varmt? Ska till london i veckan och planerar att ta vinterjackan och kängorna men det kanske blir svettigt...

    ReplyDelete
    Replies
    1. man tackar, man tackar.
      det VAR varmt. haha. nu har det blivit riktigt, riktigt kallt igen. men det kan ju ändras igen. brittiskt väder alltså.

      Delete
  5. Camden is one those amazing neighbourhoods in London. I went there (but quite some time ago) and I absolutely loved it. Seems like it didn't really change much either...

    ReplyDelete