Monday, January 14, 2013

sånt som är fint






rygglös blus från carlings mellandagsrea, blomsterkrans från Rokit (som jag har på mig ungefär hela tiden just nu och låtsas att det är vår), solglasögon från vintage-marknad i brick lane. två julklappar från kenny: förstoringsglas från the sherlock holmes museum (!!) och en bok jag suktat efter ett tag - mike mignola och christopher golden kan ju vara den bästa kombon (man MÅSTE läsa "Baltimore")!
ps. det snöar i london idag! trodde inte jag skulle få uppleva det denna vintern, det händer ju nämligen inte så ofta här.

t: a backless top from a shop in sweden, flower headband from Rokit (I'm wearing it all the time, pretending it's spring), shades from a vintage market in brick lane. two christmas presents from kenny: magnifying glass from the sherlock holmes museum (!!) and a book i've been drooling over for some time - mike mignola and christopher golden could be the best combo ever (you HAVE to read "Baltimore")!
ps. it's snowing in london today! I didn't think I'd get to experience it this winter since it doesn't happen that often over here.

10 comments:

  1. Bridget Jones lurar en att det alltid är snöiga vintrar. Fast minns inte om den filmen ens utspelar sig i London haha :(

    Brukar alltid glo på förstoringsglasen på mitt favorit antikställe, tror du hade gillat dom!

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha jo precis, den utspelar sig i london.
      dessutom har det säkert en hel del att göra med charles dickens också, när han var liten var det snö i london under julen flera år i rad, vilket gjorde att han hade snö med i sin julsaga...och detta resulterade i att folk tyckte att "en perfekt jul" skulle vara snötäckt! självklart fick det också folk att tro att det brukar vara snö i london under julen.

      ah, det tror jag säkert! har sett en massa små antikaffärer här med som har superfina förstoringsglas. och kompasser! ååh

      Delete
  2. ååå vad fint håret är kort!!

    ReplyDelete
  3. For en fin bluse, og for et herlig forstørrelsesglass! Jeg elsker sånne nerdete detaljer, hihi. I dag snør det her i Paris også, hurra! Ha en fortsatt fin uk!

    ReplyDelete
    Replies
    1. åh tackar! snö i paris måste ju vara rätt fint det med

      Delete
  4. jösses vad jag älskar din hårfärg känner jag nu.

    ReplyDelete
  5. Jag har också ett Baker Street-förstoringsglas!! Tänker läsa din blogg genom det NU.

    ReplyDelete