Sunday, January 27, 2013

nörd-lördag


vi började dagen med att ta oss till king's cross. och ja, jag vet, det är st pancras på bilden men det är ju sjukt mycket snyggare än king's cross.


det var nämligen så att denna fina lilla butiken öppnade i december och vi tyckte att det kanske var dags att besöka den. den stora besvikelsen var att de inte hade ETT ENDA hufflepuff-plagg?! vi är verkligen det mobbade elevhemmet fortfarande.
jag köpte en liten grej som ni inte får se eftersom det är en present till en väldans fin fröken som hjälpt mig med en grej, ifall hon skulle råka läsa detta inlägget. vill ni veta ändå kan ni kolla instagram!


vidare in mot stan och denna fantastiska godisaffären.



den stora anledningen var då att jag fick veta för ett tag sen att de säljer godispåsar med harry potter-tema där!


var helt enkelt tvungen att ha en, förstås. bönor, chokladgrodor, chokladtrollkarlar, trollstavar, citronkarameller... jag är rätt nöjd.


sedan gick vi vidare mot cecil court eftersom det ändå låg i närheten. tydligen ska det möjligtvis ha varit en inspiration till diagon alley. himla fint är det, hursom.


som detta fönstret (som jag instagrammat innan, förresten). de hade två gamla dalek-modeller (doctor who) som jag inte haft något emot att ha i min ägo. särskilt den ena som var yttepytteliten!! ifall ni inte visste så är jag smått besatt av miniatyrer. men mja, har nog inte 70 pund att lägga ut för tillfället.


en liten alice i underlandet-butik.


som hade en livs levande kanin i fönstret?!


harley heter han visst. man kan nog ha lite delade meningar om detta känns okej eller inte. fick mig hursom att sakna min vita best där hemma!


annars kan jag förresten tipsa om byron om ni skulle hänga i krokarna. finns på flera ställen här och har riktigt goda hamburgare och milkshakes. vi åt där (fast i islington) för nån vecka sen. matkoma i typ ett dygn efteråt.


sen råkade vi vandra in i chinatown och jag passade på att handla lite grejer så jag kan göra eget bubble tea. ätpinnar fick också följa med. kände mig som en sån himla wapanes. även om bubble tea inte är japanskt, men ni fattar. fattades bara pocky i min påse för att bilden skulle vara komplett (som jag faktiskt köpte när jag var där förra gången...).


efter det fick det bli en sväng till orbital comics.


sucka lite över seriealbum osv.



till sist köpte vi sushi och åkte hem. här med kennys awesome lightsaber chopsticks som han fick av mig i julklapp. och det var den nördiga lördagen.

t: our nerdy saturday! we visited the new harry potter shop at king's cross, then on to hardy's sweet shop to buy the harry potter themed sweets bag they sell there, then cecil court (supposedly the inspiration for diagon alley) where we saw Harley the giant white rabbit in the window of "alice through the looking glass". oh and visit byron if you get the chance, I love their hamburgers and milkshakes! after that we wandered in to chinatown and I bought some stuff for bubble tea and chopsticks. felt like such a wapanese (yes, I know, bubble tea isn't from japan but you get my drift). then a quick visit to orbital comics and then some take away sushi.

9 comments:

  1. Alltså KANINEN?!?!?! KANINEN!! KANINEN!! HDSFSD AAAHHHHHH VILL BARA KLAPPA DEN

    ReplyDelete
  2. Men, åh!! Harry Potter-butiken har jag missat!!! Måste gå dit nästa gång jag befinner mig vid Kings Cross! Och KANINEN? Helt galet!

    ReplyDelete
  3. Åh. Byron. Skulle kunna mörda för deras veggieburgare och några skin-on-chips...!

    ReplyDelete
  4. ojjjjj alltså så himla fint! det här måste jag besöka när jag är i london nästa gång! wonderbar!!!!

    ReplyDelete
  5. Alltså mitt HJÄRTA! Du får märka ut allt på en karta. Står inte ut med att det bästa jag har i el Stockholmo är... Myrorna i Skärholmen? FML. MEN nu peppar vi istället. Vill se Alice-affär och Batman i lysdioder och ALLT MED HARRY!!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. stockholm kan ju va rätt fint det med tycker jag. men jaaa go go go!! och tack för alla fina kommentarer! /lat hille som inte orkar svara på allt, heeeeh

      Delete
    2. /Hysterisk Alicia som får brutalt utlopp för sin inre fangirl här. Jag är mycket mer mystisk i vanliga fall - lovar!

      Delete
  6. Jag är en Gryffindorare men har aldrig fattat Hufflepuff-mobbingen! Jag menar, det enda elevhemmet jag inte skulle vilja tillhöra är Slytherin, och där vet jag att jag inte hamnar eftersom jag inte riktigt har de kvaliteterna :p

    ReplyDelete