Wednesday, January 2, 2013

new year's eve


min nyårsafton började väldigt sent eftersom jag sov halva dagen (sjukt trött av allt resande dagen innan). sedan satt jag mest och väntade på att kenny skulle komma hem.

när han väl gjorde det så satt vi i sängen och åt tacolåda, drack desperados och kollade på doctor who christmas special! så himla fint

suddig obligatorisk "nyårsfina paret".

sen var klockan plötsligt hemskt mycket och det var dags för oss och danne att hoppa på 242:an ner till stan. det var förresten tio grader ute och jag önskade att jag inte tagit vinterjackan.

eftersom det ändå är vårt första nyår i london så tänkte vi att man kanske måste se fyrverkerierna vid london eye. vi följde därför den sjukt stora strömmen med människor till utkiksplatsen. har ärligt talat aldrig sett så många människor på samma plats i hela mitt liv!

väl framme vid blackfriar's millenium pier behövde vi inte vänta så många minuter innan klockan blev tolv.

gott nytt år från london!
mysig och väldans lugn nyårsafton. har nog inte haft ett så lugnt och dramafritt nyår sen jag var femton. hoppas ni hade det fint ni med!

t: our first new year's eve in london! watched the doctor who christmas special and drank beer in bed and then got on the 242 bus downtown to watch the firework's display. a lovely and quite calm new year's eve. hope you had one too! happy new year ♥

4 comments:

  1. jag var i London på nyår för några år sedan och kollade också fyrverkerierna vid London Eye, det var så galet mycket folk! man tror ju knappt det finns så många människor. det tog evigheter innan vi kom tillbaka till hotellet sedan. gott nytt år!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja men eller hur! heelt galet. men det är ju ändå något man känner att man måste se iaf en gång.

      Delete
  2. Tjusigt!

    Hur är det att flytta till London och bosätta sig?
    Smider själv planer om ett Londonäventyr till hösten, att åka dit i jakt på boende och arbete.

    ReplyDelete
    Replies
    1. det är nog väldigt olika. haha, känns som jag är stating the obvious här, men det handlar väl om hur mycket tur man har. och erfarenhet. vi hittade boende för att vi hade en kompis här som precis skulle få ett ledigt rum i lägenheten. sedan visade det ju sig att lägenheten var och fortsatte att bli extremt förfallen under tiden, med en massa hemskheter. så det var väl lite tur i oturen. inte så kul att vara fast här i sex månader!
      när det gäller jobb har jag inte lyckats så bra heller. har försökt hitta något inom det jag verkligen vill göra och har en högskoleexamen i, men det är inte så lätt. har sökt lite allt möjligt men jag har ju inte direkt erfarenhet av något annat, och i det jag har så är jag tydligen inte tillräcklig. så vill man vara säker på att få ett jobb så kan det vara bra med någon slags erfarenhet. men jag var faktiskt på intervju för till exempel urban outfitters, men jag sa väl förmodligen helt fel grejer på gruppintervjun. så jag menar, det är inte omöjligt att få ett sådant jobb heller. man måste väl bara vara lite mer förberedd än jag var, haha.
      ps. älskar dina foton!

      Delete