Saturday, December 29, 2012

julen hemma

lite blandat från mina dagar här hemma (åker tillbaka till london imorgon), tagna med guddis kamera som jag inte riktigt kommer överens med och redigerade på en dator med pajat grafikkort. keep that in mind, är vad jag försöker säga, om ni tycker de ser konstiga ut.


jag får hjälpa till att klä granen! glad tjej ble jag då.

mitt kära gamla rum.

ett av pappas senaste fynd, en prunus-kanna. ja, jag är avis.

en himla massa fina gamla julgranskulor har de förstås också.

min käre gamle far.

mysigt hos my (hihi).

slå in paket (och slå om - vissa blev vattenskadade av londonregn, buhu)

en hel del fikande har jag förstås hunnit med också. här med natthi, guddi och bojan ❤

natten till julafton sov jag, guddi, jossan och abbe hos stina. en supermysig julfrukost och julklappsöppning hann vi med på morgonen, åh så fint.

väl hemma med årets juloutfit. och en frisyr som jag förmodligen inte kan göra längre, för jag har nämligen kapat mitt hår!! ni ska få se i sinom tid (om ni inte spanat in instagram redan).

som vanligt stog jag för årets julmuffins.

chrille fik en pipa av mig som guddi mer än gärna drog en pose med.
..och det får räcka för det digitala! har framkallt två rullar med foton både från london och här under julen som snart ska visas.

t: my swedish christmas (through my sisters camera)! hanging out with my friends, coffee with mum and dad, our lovely christmas tree, christmas outfits...and cupcakes. I'll be back with more photos from my film rolls soon! lots of analog pics of both london and sweden.

4 comments:

  1. Yay, analogt! Vill se ASAP! :DDD

    ReplyDelete
  2. Åhåhåh analogt, längtar!

    Och alltså, älskar alla grejer överallt och ljus som står lite snett i sina stakar. Det är som hos the Weasleys på riktigt.

    ReplyDelete
    Replies
    1. åh, så fint beskrivet har det nog aldrig blivit innan!

      Delete