Monday, December 10, 2012

birthday pt 2


vi fortsätter med min fantastiska födelsedag, här med lite fantastiskt grafiskt.

ah, the marauder's map. so pwetty.

mmmm. ville ha ungefär allt.

pink equals evilness. etc

sen gick vi ut till the backlot for att dricka lite butterbeer! inte alla som får göra på sin födelsedag.

BEST. THING. EVER. ärligt talat, ungefär det godaste jag druckit. svårt att beskriva smaken, lite som champis fast ändå inte. någon sa att det smakar lite som cream soda. och skummet ovanpå var lite kola-aktigt, ungefär som marshmallowfluff. (och inte alls för sött som man annars kan tro) himmel.

glad pöjk och magisk dryck. the knight bus kan skymtas i bakgrunden.

harrys föräldrars hus i godrics hollow fanns också där ute.

likaså en bit av the hogwarts bridge.

sen gick vi vidare till rummet med varelser med mera. där fanns allt från masker av goblins och nearly headless nick, till thestraler, dementorer och dobby. självklart också fawkes som ni kan se.

the hungarian horntail.

buckbeak, som rörde på sig lite då och då.

diagon alley!! nära svimningsanfall 2.0. ville gå in överallt! det är tydligen så perfekt gjort att om de bara tog ut förhöjningen man går på i mitten så skulle de kunna börja filma direkt igen.

vidare mot ritningar.

och concept art.

helt plötsligt sprang vi även på hogwarts. gigantisk och häftig och helt otroligt värlgjord modell, som de alltså använde när de ville filma slottet på håll. gaalet.


ljuset i rummet ändrades hela tiden från dag till natt, så att belysningen i slottet gradvis tändes och släcktes. så himla fint.

sen var det slut (sadness) med ett sista rum som skulle vara som insidan av ollivanders.

där fanns namnen på alla som varit med och gjort filmerna. jag valde att fota alan rickman, cause he's awesome.

sen trillade man förstås in i shopen.

med alla tusen grejer man ville ha, ja.


men vad det blev får ni se i ett annat inlägg!
hade som sagt en helt otroligt fin dag, och självklart har jag inte visat (på långa vägar) allt jag såg. får ni chansen så tycker jag absolut att ni ska ta er dit!

t: the second part of the tour. so amazing! and no, I haven't shown you everything, I've got loads and loads of photos but this will have to do ;> can't show you everything. I hope you get the opportunity to go there, It's so so worth it. PROMISE. and I'll show you some of the stuff I got from the shop soon too.

11 comments:

  1. Jag är så ledsen i själen att att det var fullbokat när vi var i england så vi inte kunde åka dit :( vart det jättedyrt i shoppen eller? Jag skulle köpt massooorrrr o__o

    ReplyDelete
    Replies
    1. satsa på nästa gång! haha ja, svinigt dyrt var det. every flavour beans kostade 9 pund. gaaalet. hade velat köpa chocolate frogs också, men ja, som sagt.

      Delete
  2. alltså jag dör lite, måste-måste-måste åka dit någon gång!

    ReplyDelete
  3. allt är så himla fint! men åh, diagon alley <3 måste dit nästa gång i london :D

    ReplyDelete
  4. HERRE.GUD!!!!!!!!!!!!!!!!!! HERREGUUUUUUD
    jag dör typ lite!! allt är så coolt, allt är så fint, du är så fin! kenny är så fin som fixade detta till dej!!!!! ÅHHH!!!!
    SAKNAR DEJ! men vi ses ju snart :) <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. då måste åka dit nångång!! (har dock en känsla av att du kommer hinna gå på harry potter wizarding world innan det)
      snaaart får vi kramas o hänga o dricka kaffe igen!!

      Delete
  5. Åh. gud. Är. inte. ett. dugg. avundsjuk.
    VILL OCKSÅ, ser HEEEEELT fantastiskt ut!

    ReplyDelete
  6. Hej!
    Hur hittade du nagot stalle att bo pa i london?
    Diggar bloggen.

    ReplyDelete
    Replies
    1. jag har en kompis som bor här som hörde av sig och sa att ett rum
      i hans lägenhet snart skulle bli ledigt! så vi hade väldans tur och slapp leta.
      men jag skulle nog kolla på gumtree eller kanske londonsvenskar om jag var du!

      Delete
  7. HILLE JAG ORKAR INTEEEE! Alltså jag är så glad att du delat in de här inläggen i etapper men jag måste ändå ta typ en bild i taget för jag får hjärtsnörp och hysteri och bara dör om och om igen av alltihop!!!!! Återkommer när jag kan ta in de 90% som är helt suddiga just nu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha, du är så himla skön!
      men du vet vad du måste göra. ÅKA DIT

      Delete