Tuesday, December 4, 2012

birthday pt 1

här kommer det: på min födelsedag hade kenny tagit ledigt från jobbet och tog med mig till the making of harry potter - studio tour. världens bästa present!! jag var på vippen att börja lipa hela tiden (ja, min kärlek till harry potter är never ending och har varit de senaste nästan 13 åren). a dream come true, helt enkelt.


ingången. aaahhhh. nära svimningsanfall här.


THE GREAT HALL. fattar ni att jag har varit där?! det enda som fattades var tyvärr det magiska taket, såklart.


en töntig bild framför dörren är ett måste.


head table och lite outfits etc.


sedan blev vi insläppta i den större delen. här ser vi lite från the yule ball i goblet of fire.


och lite till. mmmm chocolate


lite mer kläder, luna-klänningar längst fram. tydligen hade evanna lynch varit med och designat dem (vilket jag fick berättat av tom felton i min digital guide). hon är ju bara så himla bäst, särskilt som hon faktiskt är en megapotternörd själv!
i hörnet av bilden kan man ana harrys jackor från sista filmen, i olika slitage-nivåer.


lite sovsal! sängarna var så små att skådespelarna knappt fick plats i dem på senare år.


gryffindor common room.


mirror of erised. den verkade dock inte fungera för dagen.


mirror of erised + the fat lady


the clock tower. eller, klockan iaf.


min favoritdel; dumbledores kontor!!


gryffindors svärd var på plats.



the pensieve.


the sorting hat var också på plats förstås.


potions. sleven som ser lite rödaktig ut rörde runt lite i kitteln.


why hello there, prof snape.


men varför rör ni inte på er? besvikelsen!


weasley clock! och diverse självstickande halsdukar och annat fint fanns där med.


ännu mer schnygga outfits. självaste voldemort med anhängare.


the vanishing cabinet. ahhhh, allt är så välgjort och snyggt!


vi avslutar väl detta inlägget med en bit av the black family tree. to be continued.

t: on my birthday my boyfriend took me to "the making of harry potter - studio tour"!! so awesome and wonderful and magnificent etc etc. yes, I'm a huge harry potter fan. to be continued!

16 comments:

  1. holy crap i am jealous! your boyfriend is great! harry potter is awsome!
    i was kinda happy when i saw that you wrote some words in english so i could understand it :)

    ReplyDelete
  2. Avundsjuk!
    Visa med! :D Jätte kul att se!

    ReplyDelete
  3. Åhhh, vill såååå åka dit!

    ReplyDelete
  4. Man blir ju alldeles varm i själen.

    ReplyDelete
  5. Alltså heliga maria vad underbart och fantastiskt och jisses vad jag måste dit.

    ReplyDelete
  6. MERLIN'S BEARD!!!!! Kan inte andas! Alltså så himla avundsjuk på att du varit där, och SÅ lycklig att det finns på riktigt och att jag har det kvar! Himmel så fina bilder sen.

    Dör.

    ReplyDelete
  7. hahahha ron's underbara galaklädsel <3 AVUNDSJUKAN! JAG VILL DIT!!! en kompis som var där precis langade upp typ 150 bilder på bilddagboken för att hon visste att jag skulle gilla det...

    jag har intervjuat evanna lynch och mark williams (mr weasley). kan vara ungefär det coolaste jag gjort som journaliststudent :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. aaah så sjukt avis på intervjuandet! evanna lynch verkar ju vara så himla bäst. och mark williams är ju rätt heeftig han med, älskar honom ännu mer sen han var med i doctor who!

      Delete
  8. There weren't allowed taking pictures, if you're gonna put them on the net.

    http://www.wbstudiotour.co.uk/en/your-visit/photos

    I respect that you delete those photos. That's against copyrights.

    ReplyDelete
    Replies
    1. I didn't realise this since there's so many blogs out there with photos from it.
      I just remember them telling us not to take photos of the green screens or do any recording, and that's it.
      it's not like I'm going to sell the photos or anything. it's just my blog, nothing big and commercial.

      Delete
    2. I have seen lots of photos as well, and that link doesn't say you're not allowed to put photos on the net. you just have to contact the press office if you're _selling_ them.

      Delete
  9. Hur länge var du där egentligen? Vad ska man räkna med, 3 timmar?

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmm,jo jag tror det var något sådant! hade ju lite beslutsångest inne i butiken också, hähä

      Delete