Friday, November 16, 2012

lite i allmänhet sådär


15 comments:

  1. Lovely photos as always! I had done this glitter thing with my nails too some weeks before! :P

    ReplyDelete
  2. i adore your blog! it's just so charming.

    ReplyDelete
  3. The header is new? Or I was blind till now? Anyway, lovely.

    ReplyDelete
  4. fasen så snygga posters!! och jag vill smaka den dära vita chokalden. damn it

    ReplyDelete
  5. Vill åka tillbaka och mysa med dig <3

    ReplyDelete
  6. jättefina bilder! och åh, londonkartan. och fickuret. och din snygga handstil! :D

    ReplyDelete
  7. har precis flyttat till london med, har du något bra tips på secondhandaffärer med möbler/saker/posters? eller nån bra marknad? marie

    ReplyDelete
    Replies
    1. jag har inte så stor koll på möbler faktiskt, eftersom det inte är så aktuellt för oss just nu att köpa några. men jag ser lite här och var på marknader, en del i brick lane och förstås portobello market, dock är ju båda oftast väldigt crowded (men jag är väldans förtjust i brick lane även om det är trångt, det finns så mycket fint att titta på där!). spitalfields finns också en hel del fint, särskilt en massa fina gamla kameror.
      fick tips om att man ska besöka car boot sales om man vill fynda saker, så det är ett tips att googla på! secondhandaffärer i allmänhet sådär har jag inte riktigt hittat någon överdrivet bra än, har dock mest kollat efter de med mycket böcker eftersom det är det jag mest är ute efter. haha, känns inte som jag är till så mycket hjälp!

      Delete
  8. jodå, tack för tips! har tänkt att besöka nån marknad, bara inte blivit av än. lycka till med jobbsöket förresten! måste också ta tag i den biten snart..

    ReplyDelete
    Replies
    1. man tackar! det är ju inte helt lätt det dära. ah, och förresten, om du vill ha tips om posters så finns det väldigt många fina som egentligen är fancy omslagspapper (som de jag har i detta inlägget) lite här och var! såg till exempel att det fanns på natural history museum, urban outfitters och stanfords där jag köpte mina!

      Delete
    2. bra, tack för det! har ändå tänkt att gå till natural history museum snart. ge inte upp med jobbsökandet än(ang. ditt nyaste inlägg), du är duktig, men kan tänka mig att din bransch (frilansillustatör?) är tuff. fått höra av många, oavsett vilken jobbransch det gäller, att det kan vara bra att volontärjobba/ha praktik ett tag på något företag, så kan det vara lättare sen att söka jobb, när man har en engelsk referens. ska jag pröva med iallafall.

      Delete