Monday, November 12, 2012

british museum & the bridge


jag och min bättre hälft bestämde oss för att gå på british museum.

kallar denna "awkward pose utanför grindarna"

utsidan.

insidan.

det fanns en hel del fickur där inne som jag inte hade haft något emot att ha i min ägo.

finfina pipor fanns det också.

och guldskepp!
galet fint.

blev lite kär i den biblioteksaktiga delen. åh.

parthenon.

som ovan. "här skulle de allihopa fått vara med i The Headless Hunt" som kenny så klokt påpekade. harry potter-referenser ♥

sedan skulle vi åka hem, men bestämde oss för att hoppa av bussen lite tidigare och gå in på "The Bridge" som jag nämnt innan som ett av mina favoritställen. kan ni ana trattgrammofonen i fönstret?

kassaapparaten♥ allt♥

på väg till övervåningen som är det mysigaste!

som sagt.


vi delade på en flaska vin och chocolate cake. lyxigt värre

-insert lite nonsens på franska- vilket, lustigt nog, de vid bordet bredvid faktiskt pratade. kanske inte nonsens, men franska var det allt. väldigt passande.
mystisk och sofistikerad. eller kanske bara misstänksam.
fin kväll!

t: we went to british museum and then decided to have some wine and chocolate cake at "the bridge" - such a wonderful place. lovely day!

9 comments:

  1. ÅH WOW! Dör Londonlängtan just nu. Har kollat vad som ska komma på parkteater och sådääär. När jag väl får lite kosing och tid får du ta mig till det där stället!

    ReplyDelete
  2. Din header är så himla fin, likaså dina fotografier!

    ReplyDelete
  3. men åh!! såå tråkigt att vi inte hann med british museum.
    och the bridge!!!!! så himla himla himla fint. jag vill bo där!!!! känner att vi måste komma och hälsa på snart igen. hiihh, saknar dej hilli! <3

    ReplyDelete
    Replies
    1. det tycker jag verkligen att ni ska <3 saknar dig med :*

      Delete
  4. hej, kan du länka the bridge´s hemsida? jag försöker hitta när jag googlar men får bara upp massa annat :( vore jättesnällt.
    jättefin blogg du har förresten! väldigt inspirerande. :) kram

    ReplyDelete
    Replies
    1. jag kan inte heller hitta någon, men här är deras facebooksida om det är till nån hjälp!
      http://www.facebook.com/pages/The-Bridge-coffee-house-bar-lounge/126183227429584?ref=ts&fref=ts

      Delete