Tuesday, November 27, 2012

allt



de senaste veckorna har jag mest bara velat sätta mig på en buss med en bok och inte gå av förrän jag läst ut den. bara läsa min väg genom london. sån himla fin terapi.
men det är sällan jag går ut längre under veckodagarna. den första månaden här älskade jag att utforska london själv och jag hittade nya, fantastiska platser var och varannan dag. nu känner jag mig mest bara ensam när jag går ut. och får dåligt samvete när jag inte letar en massa jobb. innan kändes det lite pirrigt förväntansfullt varje gång jag skickade iväg en ansökan eller lämnade in mitt cv någonstans. nu kan jag bara tänka "ännu ett jobb jag inte kommer få" när jag trycker på skicka.
hur gör man för att folk ska fatta hur bra man kan vara? hur kreativ och trevlig och rolig och hittepåig.
jag är rädd att allt det där håller på att försvinna och ersättas med en enda tanke. "det finns bara en sak jag någonsin har varit bra på - och inte ens på det är jag mer än en medelmåtta".
tror jag måste försöka göra ett peppningsinlägg till mig själv snart för det här går bara utför.

t: too tired to translate, sorry. try google translate.

9 comments:

  1. Håll ut, tänk på hur många som önskade att de var i dina skor och iallafall fått tillbringa den tiden i london som du fått göra. Life changing experience ändå! Hoppas du får något jobb tillslut :)

    ReplyDelete
  2. Åh, vet du? Jag tror att det lätt blir så när man kommer till ett nytt ställe och allt känns så himla stort och svindlande samtidigt. När jag flyttade till Skottland var jag så himla studsig de första veckorna, men när jag varit här i 1 månad så blev jag så himla trött och opepp på livet. Men, efter lite vila och bra saker så kändes det långsamt bättre igen. Jag tror bara att hjärnan blir överbelastad och behöver vila lite mellan alla intryck. Hoppas att det känns bättre snart, och jag håller tummarna för att jobblyckan vänder! Kram!

    ReplyDelete
  3. Heya i'm for the first time here. I found this board and I find It really useful & it helped me out a lot. I hope to give something back and aid others like you aided me.
    Review my homepage ... samsung galaxy s3

    ReplyDelete
  4. heja dig! jag tycker det är tråkigt att så mycket här i världen är utformat på ett vis så att man alltför ofta hamnar i det ynkliga humöret och känner att jobb och häftiga karriärer är nåt som bara andra klarar av.
    jag tror verkligen du kommer få ett jobb snart, men både med eller utan londonjobb tycker jag du är så himla inspirerande, kreativ och duktig! lycka till!

    ReplyDelete
  5. Av egen erfarenhet rekomenderar jag att du prövar volontärarbete för att få lite UK erfarenhet och UK referencer till ditt CV. Lägg upp ditt CV på några av de stora jobb agenturerna också och var tydlig med att du kan prata svenska. Ett par månader i ett call center är kanske inte vad du vill men det kan vara en plattform in i arbetsmarknaden i London. Förövrigt finns det sjukt roliga volontärarbeten där ute som bara väntar på kreativa personer! Du behöver bara leta reda på dem!

    ReplyDelete
  6. Hille, min bästa bästa Hille <3 I know that feeling, men du är så himla begåvad och fin och awesome och bra på precis alla sätt jag kan tänka mig, så tappa inte hoppet, min fina vän <3

    ReplyDelete
  7. What Jennifer said.

    Plus: Du är helt sensationell, och jag vet att så snart du får chansen kommer du att vara den bästa anställda någonsin. Kanske finns det någon mening med allting, och Världen vill att du väntar på det Perfekta jobbet som ännu inte uppvisat sig. Eller ett pissjobb där du råkar träffa någon viktig person. Håll ut, kämpa på, men ge också dig själv något tillbaka för mödan, tålamodet och alla de där andra tråkiga känslorna som tär så förbannat.

    Lycka till, deary!

    ReplyDelete
  8. åh asså har gått runt med dom där tankarna jag med på sistone, men det blir bättre. det är ju bara löjliga tankar :)
    ps. hörde att du träffade Ida när du var i London! världen är allt bra liten och skojig!

    ReplyDelete