Saturday, October 6, 2012

today's escapades



det har varit en jädrans fin dag och vi lyckades ta oss till "forbidden planet" där jag hittade ungefär tusen saker jag ville ha, mest böcker förstås. såg bl.a harry potter - page to screen, som jag önskat mig i ungefär ett år nu och som ska inhandlas så fort jag får ett jobb. men som ni ser så kunde jag ändå inte hindra mig själv från att köpa the moriarty papers, the hobbit (då jag inte lyckades få med mig någon av mina två kopior där hemma) och en superduperfin van gogh's exploding tardis-mugg! (dock hittade jag ingen tardis cookie jar som jag egentligen letade efter. sigh. oh well)
vi vandrade även in i china town för att äta lite, där jag förresten även var igår med Ida och som även det var en väldigt fin dag som tyvärr bara dokumenterades via instagram. hursomhelst, vi tog varsin bubble tea (beroendeframkallande) sen.
och ja, det var väl den dagen det. dags för lite te i min nya mugg! -förnöjt skrockande-

höll ju på att glömma nämna att jag även såg Julian Barratt på tunnelbanan! så himla ultimat dag.

t: what a lovely day! we went to forbidden planet where I couldn't stop myself from buying "the moriarty papers", "the hobbit" (since I didn't bring any of my two copies from sweden) aaand this amazing van gogh's exploding tardis mug (though I was really looking for a tardis cookie jar...oh well)! we had some great food and bubble tea (so addictive) in chinatown and just wandered around a bit. and that's about it. now, time for some tea in my new mug. oh, almost forgot to mention; I saw Julian Barratt on the tube!! what an awesome day, huh

4 comments:

  1. Du får ge mig massa tips om ställen att besöka inför nästa londonresa för mig och min kille! Vi var inte så jättepålästa när vi åkte till london så vi önskar att vi gjort och sett mer!

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete