Saturday, October 13, 2012

the sherlock holmes museum



en något lyrisk hille fick äntligen gå på the sherlock holmes museum (förra gången vi var på baker street var det en lite för lång kö för det regniga vädret). fick lägga enorma band på mig själv för att inte handla upp hela deras shop! särskilt lockande var "sherlock holmes case studies" och ett helt otroligt fint förstoringsglas. nästa gång kanske.

t: finally got to visit the sherlock holmes museum! ahh, wish I could buy the entire shop. hopefully I'll be rich by the time I visit it again.

9 comments:

  1. Jag köpte inte heller förstoringsglaset (mässing och pärlemor, inte sant?), men ångrade mig så himla mycket att nästa gång jag var i London åkte jag tillbaka och köpte det visst. Bor på min piratbyrå nu och är hemskt användbart i det vardagliga detektivarbetet.

    För övrigt så himla fina bilder. Älskar det där stället och att det fått ta plats. Så mycket passion och nördighet och vackra prylar och omtanke. Kan längta dit så enormt mycket ibland. Sherlockcravings.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja, och varför skulle jag INTE få användning för det liksom? åh, när jag har ett jobb...

      visste knappt vart jag skulle kolla för att allt var så fint. jag älskade verkligen hur mycket golven knakade också. åh

      Delete
  2. Jättekonstig fråga men, vad gör du iLondon? Plugga/bo/jobb/stanna?

    ReplyDelete
    Replies
    1. bor & letar jobb, ja. har alltid drömt om att bo i london så i våras så bestämde jag mig för att det var dags!

      Delete
  3. ytterligare ett ställe man missade, suck... nästa gång får syrran INTE följa med!

    ReplyDelete
  4. testar igen eftersom du tydligen inte får några av mina kommentare!? :(
    Ser awesome ut, vi borde ju dra dit!? samt var är smileyn som ska vara på väggen över soffan!?

    ReplyDelete