Thursday, May 10, 2012

movin movin

ja, jag vet. ni undrar vad jag egentligen sysslar med (ÖNSKETÄNKANDE) eftersom jag inte uppdaterar. grejen är, (nu kommer grejen), jag ska flytta hem till mor & far. DUNDUNDUUUN. såere. över sommaren iaf då. såå just nu ser min lägenhet lite kaosartad ut och jag undrar WHY OH WHY skulle jag samla på mig så mycket prylar?!


dö prylar döööö


här är då mitt blivande rum. mitt gamla rum alltså. låt pusslandet av möbler börja! eller ja, som ni ser har det redan gjort det. ha i åtanke att jag dessutom ska dela detta inte-alltför-stora rummet med min syster i sommar också. fast det känns faktiskt inte så farligt, det är ju guddi trots allt <3


ja, men då kommer vi till hur jag lyckats samla på mig så mycket grejer. jag skyller ALLT på mina föräldrar. kolla här liksom. de är maniska samlare! jag undrar i mitt stilla sinne hur många grejer jag kommer paja bara av att bo där en vecka. min klantighet och det där huset går inte riktigt ihop. ahhhh.

 
till något helt annat så såg jag ju förstås Avengers för ett tag sen (peppenpeppen) och jag blev verkligen inte besviken om man säger så.

 
detta (som jag självklart snott från tumblr, och på tal om tumblr så kan jag ju lova att de kommer vara en hel del avengers där nu, förlåååt sherlock jag har svikit dig :c) är ungefär min reaktion till den. hoppas ni fattar referensen, är ju inte riktigt okej annars. sådäså.

och på tal om något helt annat igen, gissa vad jag ska göra imorgon? jo, ja, de kan vara så att det blir göteborg igen. hihi

t: so this is another post with my silly ramblings. this time about how i'm busy moving. back to my parents house. yeeeah. only over the summer, though. just look at all the stuff at their house! ahh. i know i'm gonna break something. or A LOT of stuff. i'm incredibly clumsy. sigh. sooo, i saw avengers some time ago. LOVED IT. so much that i'm thinking about only wearing my two avengers-related t-shirts. but naah, maybe not. and of course, i stole the last one from tumblr. i hope you get the reference! eheheh tomorrow i'm off to gothenburg...again. i just can't stay away! ;D

22 comments:

  1. åh, haha! oh my, vad många prylar. känner mig lite i lä där, har typ inga prylar alls, får panik av saker. det enda jag har att packa ned när jag flyttar är mina böcker, vilket i och för sig är en hel del...

    åh, kom ohc hälsa på mig på liseberg när du är i gbg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja, jag börjar få lite smått panik av saker. jag vill bara ha så lite grejer som möjligt så att jag kan flytta vart jag vill utan att det är jobbigt! men ja, mina böcker skulle jag förstås aldrig vilja göra mig av med, haha.

      åh, jobbar du på liseberg? :D

      Delete
  2. FANTASTISKT kök. Älskar typ, organiserat kaos. Många saker, men som ändå är sådär fint organiserade. M-m-m!

    ReplyDelete
    Replies
    1. ja, jo, utvalda ställen i huset är riktigt fina, men jag drar väl gränsen vid vad som är praktiskt...särskilt där man behöver ta sig fram utan att det står en massa prylar ivägen ;>

      Delete
  3. ÅH KORS I KRÖSAMOSET SÅ MYCKET KÄNSLOR!!!!

    1. Jag ser ett muminhus!
    2. Din grammofon alltså. Den är så fulländad. Perfekta antalet hörn och mängden guld. Vill bara flytta in bakom den. Finns det inga mumintroll som bor bakom grammofoner?
    3. Köket <3 Som the Room of Requirement. Stor skattkista. Prylar är bra. Så mycket kärlek i den där bilden. Och så mycket FINT!
    4. I AM IRON MAN BABA BABA BABA BABA BAM BAM BAM! Avundsjuk på din tröja upphöjt till tolv.
    5. AVENGERS!!!!! Bästa som hänt mig. Orkar inte livet längre. Ingenting känns viktigt förutom att assembla! Var ju tvungen att GÖRA en Iron Man-tröja till eftersom min andra var så genomsvettad efter att ha krigat runt trädgården med mig varenda dag sen premiären.
    6. ASSEMBLE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    (Ja, och lycka till med flytten och allt såntdär också liksom, men framför allt assemble!!)

    ReplyDelete
    Replies
    1. 1. jaaa! det fick följa med iaf! sitter fint i stringhyllan hemma hos mor&far nu.
      2. ja, jag är totalt supermegakär i den. jag har ju en tatuerad, och när jag var o gjorde den så frågade min tatuerare om jag ville att han skulle fixa en åt mig (han reser runt en massa och är även antikhandlare) och jag bara hfrehjktxcsdfsgfjkrk!!!, ungefär. tycker den verkar helt perfekt för mumintroll faktiskt!
      3. ja det är himla fint där faktiskt, men inte hela huset ser så fint ut, tyvärr, haha. MEN VI KAN LÅTSAS.
      4. ja, är den inte snyggheten själv?!
      5, 6 : hahah alltså du kan ju vara den skönaste evur! men jag veeet, jag blir också så där hopplöst besatt, oops scratch that, jag menar PASSIONERAD när det gäller en del grejer. avengers är helt klart grejen nu!!!
      ps. du är nu på listan över mina idoler. fast tja, där var du nog på god väg innan med!

      Delete
    2. Hahaha, puss, dito! Bra grej att bli hysterisk om man vill skaffa vänner liksom. PASSION ÄR EN SUPERKRAFT!
      Sitter och väntar på dina uppdateringar varje dag bara så du vet!

      (Och bästa tatueraren!!)

      Delete
  4. Älskar din grammofon. Wants it<3

    ReplyDelete
  5. OH MY that shirt is totally awesomeeee!!

    ReplyDelete
  6. Jisses, vad då snyggaste Iron Man tishan! I LIKE!

    ReplyDelete
  7. Åh, vet du var! Vi är regnbågsburkskompisar! Hittade min på en loppis för megalängesen och höll på att dö lite.
    Plus att konversationsgrejen från tumblr var fantastisk. Åh.

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha åh, ja den är himla fin den! burken alltså. och konversationen förstås.

      Delete
  8. OH :O asså älskar ert hem! tittar i den hyllan och ser gefle, rörstrand, stig lindberg, marianne westman, AVUNDSJUK! de är ju alla mina favoriter

    ReplyDelete
  9. WOW amazing blog! :--)
    http://iipoweekdays.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. åååh vad fina grejor! :D
    jag är enda maniska samlaren i min familj. vilket gör det väldigt jobbigt när mamma och pappa försöker utöva något nu-får-du-börja-göra-dig-av-med-grejor-grupptryck :p

    ReplyDelete
  11. DIN BLOGG ÄR DET BÄSTA JAG VET. Ville uttrycka detta i caps, så du förstår att jag menar allvar. Den är BÄST!

    ReplyDelete
    Replies
    1. alltså aaaahhhh, du fattar inte hur glad jag blir! jag slänger ju avundsjuka blickar på din instagram vareviga dag!! du är så himla duktig. så nu ska jag börja slänga avundsjuka blickar på din blogg också!

      Delete
  12. Din blogg är en sjukt bra inspiration!
    Vad tycker du om min nya design?:)

    lifeinthephotos.blogg.se

    ReplyDelete
  13. nice blog :)
    Let`s follow each other sweetie!

    FashionSpot.ro

    ReplyDelete
  14. Uppsatera mer! Älskar din blogg! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. haha, lovar att bättra mig framöver nu när jag har gjort mig hemmastadd i mitt nya boende! taaaack

      Delete