Tuesday, September 20, 2011

the highlands, isle of skye and loch ness pt 1









i helgen stack vi på en tre-dagars "haggis adventures". riktigt, riktigt häftigt var det och vi hade den skönaste tour-guiden ever! åh.
sett lite william wallace monument, skrikit FREEDOOOM lite här o var på
alla otroliga berg, sett nåt ställe där lite harry potter-scener spelats in, åkt över en bit land ägd av sean connery, lärt mig några klassiska skottska låtar, vart på whiskey-provning och spanat efter Nessie (FÖRGÄVES).
jag har drabbats av seriös DSL (deep scottish love) nu.

t: we went on a 3-day tour this weekend with "haggis adventures". incredibly awesome! and we had the funniest tour-guide ever as well.
i've seen william wallace monuments, been screaming FREEDOOOM on mountains, seen some places where harry potter-scenes were filmed, been traveling over some parts that sean connery apparently owns, learned some scottish songs, been at a whiskey-tasting and gone looking for Nessie (NO LUCK THERE).
i've got some serious DSL (deep scottish love) going on right now!

15 comments:

  1. hej, jag tror att jag har missat någonting, så varför är du i skotland? :))

    ReplyDelete
  2. Seriously gorgeous photographs!

    ReplyDelete
  3. oh my god, this is so lovely ! just absoluetly stunning.

    ReplyDelete
  4. These are super rad photos. Can you talk about your cameras in a post and how you use them too?

    ReplyDelete
  5. Hoppas du har det awesome där borta. Ska försöka åka dit med pojkvännen nästa år, för som alltid när jag ser bilder från när någon reser så får jag sån lust att åka dit. Våra vänner var där för några månader sen och dom hade också det asmysigt!

    ReplyDelete
  6. anonym; pluggar på universitet! design, foto o lite sånt trevligt.

    ReplyDelete
  7. hej. läste din blogg och följde din deviantart och flickr för ganska jättelängesedan och hittade sen hit igen. dock letade jag efter en bild där du målat dig som hoppar på din pojkvän, kan du lägga upp den igen för den är dödsfin!

    kram

    ReplyDelete
  8. sa nån sean connery!!?!??!?! awesome! haha, så himla fina bilder, hille! hade velat åka o hälsa på dej! :*

    ReplyDelete
  9. omg! love the photos! the places are gorgeous! amazing!

    http://ieatyogurtforbreakfast.blogspot.com/

    ReplyDelete
  10. Kikar in på din blogg då och då och fascineras varje gång av hur himlans fina bilder du tar. I stället för att bara tänka det varje gång, så tänkte jag nu att jag kunde skriva det också. Du är duktig!

    ReplyDelete