Thursday, December 30, 2010

Photobucket

beställde en hög med böcker innan idag, bl.a dessa! finfint tänkte jag.
men sen förstördes min glädje när jag fick veta att min csn-ansökan har varit fel
ända sen i somras och att jag fått för mycket pengar (fast än så länge bara denna månaden
av någon konstig anledning) och att jag måste skicka in en ny ansökan och vänta på ett
nytt beslut och sedan om jag nu får forstätta ha csn så måste jag skicka in studieförsäkran
förstås också, och allt det här kommer ta förfärligt lång tid är jag jätterädd för; så då står jag där
utan pengar...med en massa räkningar. Kommer det någonsin komma en tid då jag slipper
att ständigt oroa mig för pengar?

5 comments:

  1. men fy. jag kan trösta dig med att kafka på stranden är så otroligt galet bra. kram.

    ReplyDelete
  2. jag hade också en massa csn-ångest precis när jag hade börjat plugga bibliotekarie-programmet. jag hade börjat plugga en kurs tidigare, som jag hoppade av efter en vecka och dom tyckte att jag behövde få ihop dom poängen innan jag kunde få nya pengar. men det löste sig, som tur var. det gäller bara att prata med dem. precis som alexandra skrev så är ju kafka på stranden helt sjukt bra.

    ReplyDelete
  3. alltså seriöst, hela csnsystemet är ju helt upfuckat, det har aldrig funkat felfritt och kommer aldrig göra det. jag vet inte hur många gånger jag har kastat saker i väggen i syfte att uttrycka min ilska gentemot csn.

    ps. jag vill haaaa where the wild things are-boken.

    ReplyDelete
  4. jag lovar att murakami inte sviker,

    ReplyDelete