Friday, June 26, 2009

lista från Bokhora

Senast köpta inbundna bok: Det var nog Harry Potter och halvblodsprinsen.


Senast köpta pocketbok: Fördjupande studier i katastroffysik, Extremt högt och otroligt nära, Sagan om konungens återkomst. och några andra. (hittade en massa på rea)


Ultimata längden på en bok: Precis så lång som den behöver vara.


Favoritbokhandel: hm, jag vet inte riktigt. akademibokhandeln kanske. fast det är så dyrt i bokhandlar.


Favoritplats att läsa (i hemmet): i soffan.


Favoritplats att läsa (utanför hemmet): vid havet nånstans.


Fem författare du alltid köper i inbundet format: JK Rowling, Lemony Snicket, Clive Barker, Tove Jansson, Astrid Lindgren. Fast jag föredrar faktiskt pocket.


Bästa lässnackset: äsch jag vet inte. jag äter hela tiden. så det är väl olika.


Bästa läsdrycken: varm choklad!


Bästa bakgrundsljudet vid läsning: svag musik kanske, men helst ingenting. eller möjligtvis vinden.


När på dygnet läser du helst? på eftermiddan/kvällen.


Bästa bakfylleläsningen: något lättläst antar jag. Tjuvlyssnat-böckerna kan ju va bra kanske!


Bästa kollektivtrafikläsningen: Jag säger väl något lättläst här också, för jag blir lätt distraherad.

No comments:

Post a Comment