Wednesday, March 18, 2009

på gång på gång


jag har kommit fram till vad jag tycker är roligast att syssla med, äntligen.
jag satt och fifflade i photoshop i skolan imorse och försökte komma på nån mer idé till poesifestivalaffischerna (vilket långt ord) och det var då jag insåg att det är något av det roligaste jag vet. att göra affischer till grejer, designa bokomslag och skivomslag etc. det är sånt jag vill syssla med! och illustrera diverse grejer.

det är öppet hus på högskolan i jönköping på lördag. jeppe ska också kolla på nån linje han är intresserad av :)

carina har fixat så att jag får ställa ut lite tavlor i malmbäck! hihi <: hon är så snäll.
annars håller jag på med grejer till "utan filter", har insett att allt inte gick enligt planerna så jag börjar få lite panik. har inga ramar till mina akvareller/kollage! bajsigt. inte till mina foton heller. jag vet inte riktigt hur jag ska göra men det löser väl sig. om jag nu ens ska va med... efter diskussionen vi hade i klassen innan idag börjar jag bli tveksam. det hänger helt enkelt på döda hönor... jag tänker inte medverka om det ska sitta korsfästa hönor i samma rum. jag vill inte förknippas med det på något sätt. så vi får helt enkelt se.

imorgon ska vi i klassen sitta på torget och sälja konst&kaffe. det blir nog kul, men tröttsamt.
och på söndag är det finnisage för ungdomens vårsalong.
nu har jag nog inget mer att säga.

2 comments:

  1. du är den sötaste jag vet!
    och om jag skriver en bok ska du få göra mitt omslag.
    / cakis.

    ReplyDelete